Na stronie apple.com, w dziale pomocy, pojawiły się dziś nowe informacje, dotyczące zgłaszania niechcianych wiadomości iMessage bezpośrednio do Apple.
Aby zgłosić nie chcianą wiadomość iMessage do Apple, wyślij proszę wiadomość e-mail z następującymi danymi na adres imessage.spam@icloud.com
[list_style class=”bookmark” ]
- Załącz zrzut ekranu z wiadomością, którą otrzymałeś.
- Załącz pełny adres email lub numer telefonu osoby, od której otrzymałeś niechcianą wiadomość.
- Załącz datę i godzinę otrzymania wiadomości.
[/list_style]
Nie jest to najwygodniejszy sposób zgłaszania czegokolwiek, ale widać, że Apple rozpoczyna powoli walkę lub może raczej zabezpiecza się, przed sytuacją, gdy nasze skrzynki iMessage zaczną zapełniać się spamem.
Póki co zwykli użytkownicy mogą czuć się bezpieczni, ale już gorzej może być z deweloperami. Apple jest świadome, że kilka dni temu niepowołana osoba uzyskała dostęp do e-maili deweloperów, które w wielu przypadkach mogą być przez nich wykorzystywane także jako ich Apple ID w iMessage.
Poza tym można przypomnieć sytuację z końca marca, kiedy również niektórzy deweloperzy zostali zaatakowani poprzez iMessage’owy atak DoS, w wyniku którego otrzymywali serię wiadomości w olbrzymiej ilości, w bardzo krótkim czasie. Było to możliwe dzięki stworzonemu w Automatorze skryptowi.
Użytkownicy [ios7] będą mogli bardziej samodzielnie walczyć ze spamem, bo w systemie pojawi się możliwość blokowania kontaktów w Wiadomościach, Telefonie i FaceTime’ie. Dla użytkowników starszych wersji systemu pozostanie droga opisana przez Apple.