Co słychać u konkurencji

iPhone 6 najczęstszym prezentem, wśród smarfonów

iPhone 6 rządzi.

Zagraniczna firma Flurry zajmująca się analizą rynku elektroniki użytkowej, przyjrzała się sprzedaży telefonów komórkowych w okresie świątecznym. Okazuje się, iż ponad połowa prezentowych smarfonów to właśnie nowe iPhone 6 i 6 Plus od Apple. Badania trzeba jednak brać przez pryzmat, gdyż opierają się tylko i wyłącznie na statystykach ze sklepów z aplikacjami.


flurry_christmas_2014_1

Flurry koncentruje się na okresie od 19-25 grudnia. Jeśli chodzi o urządzenia innych firm, Samsung plasuje się, z prawie 18 procentowym udziałem. Nokia z małym 6 procentowym wskaźnikiem. Xiaomi, Huawei i HTC mieli mniej niż jeden procent aktywacji urządzeń. Z pewnością jest to związane z ich większą popularnością na rynkach azjatyckich, gdyż tam sezon świąteczny nie wypada tak jak w innych częściach świata.

Jak donosi serwis:

Aby spróbować sobie to wyobrazić, na każde urządzenie firmy Samsung, które zostało aktywowane, Apple aktywowało prawie 3 urządzenia. W porównaniu z urządzeniami Microsoft, Apple uruchomiło prawie 9 swoich urządzeń. Mimo, że Boże Narodzenie nie jest jedynym wskaźnikiem udziału w rynku smartfonów i trendów, to można powiedzieć, że nowo wydany iPhone 6 i iPhone 6 Plus wypadł w prezentowym szale fantastycznie, biorąc pod uwagę ogólny spadek „szczodrości ” co do świąt poprzednich.

flurry_christmas_2014_2

Również „Fablety” zyskują znacznie na popularności, dzięki pojawieniu się iPhone 6 Plus. Pośrednie telefony takie jak iPhone 6, wciąż dominują na rynku, jak w poprzednich latach. Apple zawsze wyznaczało trendy i choć szósta nie została przyjęta z wielkim entuzjazmem to po jej premierze i rozpoczęciu sprzedaży większość zagorzałych przeciwników dużych telefonów, dziś kiwa głowami z podziwu i zachwytu myśląc o 5,5 calowym gigancie od Apple. Jakoś mnie to nie dziwi, a Was?

[source name=MacRummors url=http://www.macrumors.com/2014/12/29/flurry-christmas-2014-activations/]

To Top