John Gruber to znany w środowisku bloger skupiający się głównie na Apple i produktach firmy. Wczoraj na swoim blogu Daring Fireball opisał swoje spostrzeżenia na temat nadchodzącego Apple Watch, jego cen, rodzajów opasek i ogólnych poczynań firmy w temacie urządzenia naręcznego.
Według Grubera Apple planuje by od pierwszego dnia opaski do Apple Watch sprzedawać osobno. Do tej pory prezentowano je już w „złożonych” wersjach, co zmniejszało możliwość ich personalizacji. Nowe doniesienia mówią, że punkty sprzedaży detalicznej rozwiązań Apple będą zaopatrzone już od pierwszego dnia w indywidualne rodzaje opasek by klienci mogli w łatwy sposób dopasować do swojego Apple Watch, tą która im najbardziej odpowiada.
Chociaż firma zasugerowała możliwość tworzenia setek kombinacji Apple Watch biorąc pod uwagę połączenie „koperty” z paskiem na nadgarstek to do tej pory nie mamy potwierdzenia, że opaski będą dostępne do kupienia oddzielnie.
Gruber w swoim artykule poruszył temat cen poszczególnych opasek. Pokusił się jednak tylko o uszeregowanie ich w prawdopodobnej kolejności od najtańszej do najdroższej. Według niego najtańsze będą sportowe opaski Sport Band, a najdroższe to bransolety Link Bracelet. Oto pełna lista:
1. Sport Band
2. Classic Buckle
3. Milanese Loop.
4. Modern Buckle,Leather Loop .
5. Link Bracelet.
Bloger twierdzi, że trzeba będzie zapłacić więcej za inny niż standardowy kolor opaski i za lepszy czy ładniejszy rodzaj zapięcia.
Z ciekawszych i odważniejszych opinii Grubera jest ta, że złota edycja zegarka od Apple czyli Watch Edition może kosztować nawet powyżej 10 000 dolarów (!).
Rozważając temat było by to logiczne posunięcie ze strony Apple aby opaski do swoich zegarków sprzedawać oddzielnie. Skoro założenie Apple Watch jest takie aby to było nasze, osobiste, spersonalizowane urządzenie to własnie dzięki możliwości oddzielnego wyboru opaski możemy wyrazić swój styl i indywidualizm.
Poza tym Apple jest królem zarabiania na akcesoriach. Doskonale wiemy ile trzeba zapłacić za kabelek, przejściówkę czy etui sygnowane logiem firmy. Nie zrezygnowaliby z takiej możliwości. Zresztą klient spędzi więcej czasu w Apple Store wybierając opaskę do swojego urządzenia…a może nawet dwie opaski albo trzy -aby pasowały do różnych strojów i okazji. Wszystko przełoży się na większy zarobek dla firmy.
[source name= 9to5mac url= http://9to5mac.com/2015/02/20/apple-watch-straps-accessories-available-separately/]
