Często z zagranicy słyszymy lub widzimy na YouTubie jak to iPad rewolucjonizuje dziedziny życia. Wspomina sie także o szkolnictwie. Nauczyciele z zagranicy chwalą iPada za mnogość aplikacji przystosowanych pod naukę. Ja wiem, że polskie szkolnictwo jest trochę mniej rozwinięte niż zagraniczne, ale mam wrażenie że to dlatego, iż ktoś nie docenia potencjału urządzeń Apple. Tym artykułem pewno niewiele zdziałam, ale może ktoś zwróci na to uwagę.
iPad, iPhone, ogólnie wszystkie urządzenia Apple nadają się do zastosowania w szkolnictwie. Mało kto wie o genialnej funkcji Dostęp nadzorowany. Jest to dobra metoda na użycie iPada do celów edukacyjnych. Pokrótce wytłumaczę o co w tej funkcji chodzi.
Aby ją uaktywnić wchodzimy w iOS do menu Ustawienia – Ogólne – Dostępność – Dostęp nadzorowany. Uaktywniamy go i klikamy na Ustawienia kodu. Tam ustalamy kod, który będzie wyłączał funkcję kiedy nie będzie nam już potrzebna. Następnie zaznaczamy niżej opcję Skrót funkcji dostępności, tą funkcję włączamy.
Funkcja polega na „zakotwiczeniu” otwartej aplikacji. Aby ją włączyć, należy trzykrotnie kliknąć przycisk Home w aplikacji, którą chcemy komuś udostępnić a jednocześnie nie chcemy aby korzystał z innych zasobów naszego iPhone’a czy iPada. Ujrzymy opcje funkcji. Możemy uruchomić funkcję, ograniczyć dostęp do przycisków fizycznych, albo zabronić używania części aplikacji poprzez narysowanie na aplikacji obszaru, który ma nie reagować na dotyk. Aktywacja dostępu nadzorowanego wymaga ustalenia kodu dezaktywującego funkcję.
Funkcja świetna do celów edukacyjnych lub kiedy chcemy dać np. dziecku iPada aby pograł sobie w konkretną grę, gdyż możemy wyłączyć z użytku przycisk Home, przez co „zakotwiczamy” aplikacje. Może ktoś w końcu doceni potencjał i obsługę iPada, iPhone’a w szkolnictwie? Piszcie w komentarzach!