W poniedziałek Apple poinformowało o nowej funkcji programu iTunes Connect, która umożliwia zespołom wsparcia klientów odpowiadanie na komentarze pod aplikacją developera. Dzięki temu pracownicy dostali dostęp do specjalnych narzędzi umożliwiających sprawną komunikację z użytkownikami App Store, co wcześniej zarezerwowane było wyłącznie dla pracowników administracji.
Od teraz developerzy z uprawnieniami administratora będą mogli przypisać odpowiednią rolę dla danego użytkownika łącząc przy tym funkcjonalność iTunes Connect. Przyniesie to dużo szybsze niesienie pomocy, ponieważ support będzie miał dużo większy wachlarz możliwości.
Apple tym posunięciem łączy dwa „stanowiska”, które do tej pory funkcjonowały w App Store: Menedżera i Marketera w jedno, spójne stanowisko – Customer Service.
Użytkownicy, którzy wcześniej zajmowali jedno z dwóch, wyżej wymienionych stanowisk (przed 13 lipca), zostaną automatycznie przeniesieni do działu obsługi klienta. Cieszy fakt, że wszystko odbędzie się w tak zautomatyzowany sposób, co zmniejszy ryzyko wystąpienia błędu.
Przejdźmy na chwilę do „nowego” stanowiska pracy. W interfejsie iTunes Connect, obsługa klienta zostanie skierowana bezpośrednio do sekcji „Oceny i recenzje” w momencie kliknięcia przez pracownika sekcji „Moje aplikacje”. W tym miejscu Customer Service może odpowiadać na komentarze.
Cały proces rozszerzenia kompetencji supportu developerskiego to krok w zwiększenie interakcji w App Store. Dzięki temu użytkownik będzie czuł, że może polegać na wydawcy aplikacji. Już samo zgłoszenie niedociągnięć czy nowych rozwiązań będzie dużo prostsze. W momencie, gdy developer odpowie na komentarz użytkownika, ten zostanie o tym poinformowany. Wiąże się to z możliwością zmiany oceny aplikacji np. po usunięciu błędu.
Źródło: AppleInsider.com