Gry na iOS i OS X

Wyrusz na podbój kosmosu w Emperor Galactics Domination

Emperor Galactics Domination autorstwa studia developerskiego WhitePig z Warszawy opiera się na prostych zasadach – naszym celem jest objęcie władzy na wszystkich planetach w układzie planetarnym. Aby to zrobić, przesyłamy między planetami wojsko, podbijając kolejne ciała niebieskie. Oczywiście to samo robi nasz przeciwnik.

Zasady z pewnością są Was doskonale znane, ponieważ takich gier, nietylko na platformę iOS, pojawiło się wiele i nie były to wyłącznie gry których akcja rozgrywa się w przestrzeni kosmicznej. Czy zatem produkcja WhitePig ma to „coś” co wyróżnia ją spośród wielu gier opartych o podobne zasady? Zapraszamy do dalszej recenzji, gdzie mamy nadzieję, znajdziecie odpowiedź na to pytanie.

Emperor Galactics Domination - iOS (iPad, iPhone, iPod touch)

Po uruchomieniu gry i otworzeniu nowej kampanii zaczynamy od wyboru 1 z 3 ras-frakcji. Każda z nich ma swoje charakterystyczne cechy (siła ataku, obrona, szybkość). Możemy też wybrać poziom trudności.

Rozgrywka została podzielona na galaktyki, te z koleji na układy planetarne. Kiedy zdobędziemy panowanie nad jednym układem, otrzymujemy dostęp do kolejnego. Przy okazji – bardzo ciekawie został rozwiązany wybór poziomów – układów planetarnych. Robimy to na trójwymiarowej mapie przestrzeni kosmicznej, którą możemy obracać i przybliżać.

Elementy gry – statki kosmiczne, planety – są wykonane w prosty graficznie sposób. To co natomiast zwróciło szczególnie moją uwagę, to wszelkie tła, które w bardzo ładny sposób przedstawiają przestrzeń kosmiczną. Od dziecka uwielbiałem wszelkie zdjęcia różnych zakątków Wszechświata, dlatego grafiki w Emperor Galactics Domination bardzo wpadły mi w oko.

To co urozmaica rozgrywkę, to rożne typy planet. Otóż nie każda z nich produkuje nowe jednostki. Są takie z których wydobywamy mineraly, inne posiadają specjalne pole ochronne które niszczy znajdujące sie w nim wrogie jednostki. W wolnej przestrzeni między planetami nie brakuje też asteroid, które stanowią poważne zagrożenie dla naszych statków o najlepiej omijać z daleka. W przeciwnym razie okaże się, że z kilku wysłanych flot do celu szczęśliwie doleci tylko jedna.

Dodatkowo, przechodząc kolejne poziomy, zdobywamy punkty umiejętności, które możemy przeznaczyć na rozwój naszych jednostek – ich ataku, obrony, szybkości, itd.

Sterowanie jest intuicyjnie i standardowe dla tego typu gier. Po prostu wybieramy naszą planetę (lub kilka z nich) i przeciągamy palcem na planetę, gdzie chcemy wysłać naszą flotę.

Podsumowując, uważam, że gra Emperor Galactics Domination, chociaż może nie jest szczególnie innowacyjna, została wykonana bardzo dobrze i posiada elementy, które odróżniają ją od konkurencyjnych produktów. Do tego, wszystko zostało ubrane w bardzo miłą dla oka szatę graficzną, doskonale nadającą grze kosmiczny klimat.

Ponadto studio WhitePig zapowiada, że w przyszłości gra zostanie wzbogacona o nowe funkcje – m.in. możliwość rozgrywek multiplayer i integrację z GameCenter. Zostaną też dodane nowe galaktyki.

[youtube id=”M9XCAdeoUno” width=”600″ height=”350″]

W chwili pisania tej recenzji gra jest dostępna wyłącznie w wersji HD na iPady, jednak już jutro swoją premierę będzie miała wersja na iPhone’a i iPoda touch.

[appstore id=575191862]