Dong Nguyen, twórca gry Flappy Bird, wywołał falę komentarzy i spekulacji na temat powodów usunięcia gry z App Store i Google Play. W wywiadzie dla The Wall Street Journal, młody programista wyjaśnił swoje rozumowanie:
Gra było po prostu zbyt wciągająca – powiedział Dong.
Następnie dodał, że nie zamierzał uzależniać ludzi od gry tak, aby spędzali nad nią godziny w ciągu dnia, jak to było w przypadku wielu osób.
To był główny, negatywny powód, więc postanowiłem to zakończyć.
Mimo, że większość programistów poświęciłoby więcej czasu na rozwój tytułu, które staje się hitem i do tego nieźle zarabia, Nguyen stwierdził, że gra była zbyt wciągająca, aby utrzymywać ją w sprzedaży. Dong mówi, że cała sytuacja jest „niewygodna”, ale ma nadzieję, że wkrótce wszystko się unormuje. Jednocześnie jest pewien, że niedługo będzie mógł wrócić do swojej codziennej pracy, jako programista.
Dzięki całej historii z Flappy Bird wzrosła ostatnio popularność dwóch innych gier stworzonych kiedyś przez Donga – Shuricken Block oraz Super Ball Juggling, które otrzymały dziś aktualizacje. Linki do obu tytułów znajdziecie na dole.
Jeśli chodzi o plany na przyszłość, Dong poinformował, że ma teraz swobodę tworzenia kolejnych gier i będzie to robił, o czym informował również na twitterze po tym, gdy umieścił informację o planach usunięcia Flappy Bird. Mało tego – Dong powiedział, że pracuje obecnie nad trzema prototypami, w podobnym stylu co Flappy Bird.
Chwila! Czy też zauważacie tutaj pewną nieścisłość? Chociaż staram się zawsze wierzyć i ufać w to, co ktoś mówi, to jednak ta historia jakoś nie trzyma się kupy. Flappy Bird zostało podobno usunięte, bo za bardzo wciągało, a tym czasem powstaje kolejna gra (bądź gry), która ma być zbliżona do poprzedniej? Czegoś tu nie rozumiem. Chyba, że Pan Dong tworzy kolejne gry bez przekonania w to, że ktoś je pobierze lub specjalnie ich nie dopracuje, aby użytkownicy nie grali w nie zbyt często… Dla mnie jego wypowiedź wskazuje, że za usunięciem Flappy Bird stały chyba jednak inne powody, prawdopodobnie prawne, które nie będą dotyczyć nowo powstałej gry. Do tego, dzięki rozgłosowi wywołanemu przez Flappy Bird, popularność nowego tytułu jest niemal gwarantowana i gra w naturalny sposób powinna znaleźć się na szczycie najczęściej pobieranych aplikacji.
Dla przypomnienia, Flappy Bird zarzucano m.in.:
[list_style class=”bookmark” ]
- Nienaturalny wzrost popularności kilka miesięcy po premierze – działanie botów?
- Naruszanie praw autorskich (np. Nintendo) – poprzez duże podobieństwo niektórych elementów graficznych do Mario Bros
[/list_style]
[appstore id=636374339]
[appstore id=733348557]
[source name=9to5mac url=http://9to5mac.com/2014/02/11/flappy-bird-developer-it-was-just-too-addictive-felt-guilty-for-people-wasting-time/]