Już kilkakrotnie mieliśmy okazję pisać o grach tworzonych przez Shenandoah Studio. Mieliśmy też możliwość porozmawiać z Bradley’em Cummingsem, który zajmuje się marketingiem firmy.
Dotychczas studio wydało dwie, świetne gry strategiczne, oparte na historycznych wydarzeniach II wojny światowej: Battle of the Bulge[appstore id=521833787 type=price] oraz Drive on Moscow: War in the Snow[appstore id=674650763 type=price].
Shenandoah Studio on dłuższego już czas pracuje nad następną grą, która pierwotnie została ogłoszona jako sequel Battle of the Bulge i miała ujrzeć światło dzienne, jako druga w kolejności. Gra nosi tytuł Desert Fox: The Battle of El Alamein (wcześniej: The Battle of El Alamein) i pojawi się wiosną tego roku, jako trzecia część serii.
Jak nazwa wskazuje, tym razem nasze działania wojenne będziemy toczyć w Północnej Afryce, uczestnicząc w bitwie pod El Alamein. Na chwilę obecną nie wiem, czy scenariusze gry będą odwzorowywać obie bitwy, czy tylko drugą. Zwycięstwo brytyjskich sił lądowych pod Alamein jest uważane za punk zwrotny kampanii pustynnej i jedno z istotniejszych wydarzeń, które przyczyniły się do ostatecznej klęski wojsk hitlerowskich.
Przed Alamein nigdy nie mieliśmy zwycięstw. Po Alamein nigdy nie mieliśmy porażek – Winston Churchill.
W grze będziemy mogli doświadczyć wszystkich funkcjonalności, które znamy z dotychczasowych części serii (w tym np. asynchroniczny tryb multiplayer). Oczywiście pojawią się nowe jednostki, właściwe dla stron biorących udział w konflikcie. Nowością będą pola minowe, które gracz będzie mógł rozmieścić w strategicznych miejscach na mapie, oraz ukształtowanie terenu, które teraz będzie mogło posłużyć za osłonę podczas walki.
Widoczne powyżej screenshoty nie przedstawiają finalnych grafik i te, mogą jeszcze ulec zmianie do czas premiery.
[appstore id=The_Battle_of_El_Alamein type=preview premiere=”wiosna 2014″ name=”Desert Fox: The Battle of El Alamein”]