Spotify podwaja swoich abonentów w zaskakującym tempie.
Producent Spotify cieszy się dużą rzeszą swoich fanów. Aż 75 milionów aktywnych użytkowników i 20 mln abonentów na całym świecie korzysta obecnie z serwisu muzycznego.
Teraz Spotify przygotowuje się do konkurowania z Apple Music, dostępnym 30 czerwca na iPhone, iPad, iPod touch, Mac i PC. Spotify podwoiło swoich abonentów płatnych z 10 mln, w ciągu zaledwie jednego roku. Teraz platforma wypłaciła ponad 3 miliardy dolarów w tantiemy dla artystów, kompozytorów i posiadaczy praw autorskich. W coraz bardziej konkurencyjnym rynku muzycznego streamingu, każdy ruch jest dozwolony. Spotify przekonuje, iż ma Asa w rękawie w postaci kapitału pochodzącego od inwestorów do ekspansji i nowych form treści dla dalszego rozwoju platformy. Kluczowe ma okazać się dodanie funkcji wideo i podcastów partnerów, takich jak ABC, BBC, ESPN, NBC, Comedy Central, Conde Nast, Maker Studios, Turner Broadcasting.
Firma chce przeznaczyć znaczące honoraria dla muzyków i zwiększyć środki do dzielenia się przychodami z muzycznymi partnerami. Czego nie robi się dla utrzymania pozycji na rynku, gdy na scenę wchodzi przeciwnik, który może zagrozić oponentowi. 🙂
Apple Music, groźny przeciwnik.
Jak pisaliśmy wcześniej Apple Music zapowiedziano w tym tygodniu jako innowacyjny serwis muzyczny, radiostacja online i społeczna platforma dla artystów łączących się z fanami. Subskrypcja zaplanowana jest na koszt 9,99 dolarów miesięcznie, lecz mamy możliwość do skorzystania z trzech miesięcy darmowego okresu próbnego dla iPhone’a, iPad’a, iPod’a touch, Mac’a i PC’a. Co ciekawe serwis również będzie obsługiwany przez Apple TV i Android’a.
[source name=Macrummors url=http://www.macrumors.com/2015/06/10/spotify-75m-active-users-526m-funding/]