Po wielu bataliach stoczonych z aktywacją i poprawnym działaniem usług iMessage oraz Facetime, w końcu udało mi się je naprawić. W moim przypadku problemem było niedostarczanie wiadomości oraz brak możliwości realizowania połączeń Facetime, mimo że w obu przypadkach aktywacja przebiegała pomyślnie. W tym poradniku postaram się opisać wszystkie sposoby jakie poznałem przeszukując fora i blogi w celu rozwiązania mojego problemu.
Uwaga! Przed wykonaniem poniższych kroków wykonaj kopię zapasową swojego urządzenia.
Po wykonaniu wszystkich kroków z poszczególnego sposobu wyłącz i włącz ponownie iMessage i Facetime, a następnie sprawdź czy działają.
Sposób 1
- Wejdź w Ustawienia -> Telefon -> Mój numer i upewnij się, czy jest tam wpisany twój aktualny numer telefonu (format +48 XXX XXX XXX).
Sposób 2
- Wejdź w Ustawienia ->Wiadomości -> iMessage. Wyłącz iMessage i włącz ponownie. Po wyświetleniu ostrzeżenia o ewentualnej opłacie za aktywację kliknij Anuluj. iMessage zostanie aktywowane dla twojego AppleID z pominięciem numeru telefonu.
- Wykonaj ten sam sam krok dla Facetime’a.
Sposób 3
- Wejdź w Ustawienia -> Ogólne -> Wyzeruj -> Dane lokalizacji/prywatności i wybierz Wyzeruj ustawienia.
- Następnie powtórz krok dla Ustawień sieciowych. W tym momencie twoje urządzenie zostanie zrestartowane.
Sposób 4
- Wejdź w Ustawienia -> Wi-Fi
- Kliknij w niebieską strzałkę obok nazwy twojej sieci.
- Skasuj zawartość pola DNS i wpisz: 8.8.8.8 (jest to publiczny serwer DNS od Google).
Sposób 5
- Podepnij swoje urządzenie do komputera.
- Otwórz program iTunes.
- Wybierz swoje urządzenie z listy.
- Upewnij się, że masz zrobioną kopię zapasową.
- Kliknij w Odtwórz iPhone’a/iPada/iPoda. Uwaga! Twoje urządzenie zostanie jednocześnie zaktualizowane do najnowszej wersji iOS.
- Po przywróceniu ustawień fabrycznych, w iTunes wybierz swoją ostatnią kopię zapasową. Wszystkie twoje ustawienia, kontakty, aplikacje, zdjęcia zostaną przywrócone.
Sposób 6
- Wykonaj kroki od 1-5 ze „Sposobu 5”.
- Po przywróceniu ustawień fabrycznych w iTunes wybierz opcję Skonfiguruj jako nowe urządzenie. Uwaga! Wszystkie twoje dane, aplikacje, zapisy z gier i ustawienia przepadną! Upewnij się, żeby przed wykonaniem tego kroku zsynchronizować swoje kontakty i zdjęcia z iTunes, aby później móc je przywrócić.
- Jeśli ten sposób nie rozwiąże twojego problemu w iTunes wybierz opcję Odtwórz kopię zapasową i wybierz swoją ostatnią kopię.
W moim przypadku rozwiązaniem okazał się ostatni sposób. Po jego wykonaniu i skonfigurowaniu telefonu jako nowe urządzenie iMessage i Facetime zaczęły działać poprawnie. Mam nadzieję, że któryś z tych sposób okaże się pomocny. Jeśli znacie jakieś inne sposoby na poradzenie sobie z tym problemem opiszcie je w komentarzach pod tym wpisem. Jeśli natomiast żaden ze sposobów nie okazał rozwiązał Waszego problemu zapraszamy na nasze forum, gdzie możecie poprosić o pomoc naszą redakcję oraz innych użytkowników.
