W zeszłym miesiącu Apple opublikowało bardzo ciekawy patent. Dokument złożony przez firmę z Cupertino, mówi o przetwarzaniu przez serwery wyborów moralnych gracza w grze komputerowej, a wynikiem operacji będzie książka lub komiks.
Sprawa jest prosta. Dotyczy to głównie gier o bogatej nieliniowości rozgrywki (np. Wiedźmin 2, w którym zastosowano podobny trick). Każdy ważny i moralny wybór gracza, zostaje przetworzony przez oprogramowanie na serwerach i składane w całość, w formie książki, komiksu lub interaktywnego ebooka i taki wynik jest przesyłany z powrotem na komputer gracza.
Przykład – rycerz podejmuję decyzję, czy zabić smoka, lub go oszczędzić. Niezależnie jaką decyzję podejmie gracz kierujący wojakiem, informacja ta jest przetwarzana przez serwery, czego wynikiem jest wątek w książce, okraszony stosownymi rysunkami, czy narracją.
Wracając do przykładu, to jeżeli gracz wybierze oszczędzenie smoka, to w efekcie, po przetworzeniu danych przez serwer, możemy np. przeczytać o smutnym końcu jego królestwa, lub posłuchać ponurego głosu narratora czytającego nowy wpis.
Zrealizowanych przykładów, niestety nie przez Apple, nie trzeba daleko szukać. We wspomnianym Wiedźminie 2, w trakcie przygód Geralta, jednocześnie jest generowany komiks o losach Jaskra, który jest silnie zależny od wyborów głównego bohatera gry.
Jak na razie, jest to kolejny patent, który Apple złożył w wydziale patentów w USA. Czy coś konkretnego firma z Cupertino z nim zrobi, to już czas pokaże, a tym czasem, do kopii oryginalnego dokumentu, możecie zajrzeć tutaj: www.patft.uspto.gov.