Wczoraj Facebook wydał swoją nową aplikację – Paper [FREE]. Wnosi ona świeże podejście do facebookowego newsfeeda, chociaż można mieć duże wątpliwości, czy zaproponowane rozwiązania przyjmą się wśród użytkowników, czy może pobawią się aplikacją przez jeden dzień, traktując ją jako ciekawostkę, po czym Paper pójdzie w zapomnienie? To pokaże czas, zwłaszcza, że póki co aplikacja dostępna jest tylko w amerykańskim App Store. Jeśli chcecie o niej przeczytać nieco więcej, zapraszam do tego artykułu.
Facebook dotychczas nie miał szczęścia we wprowadzaniu nowości i nowych aplikacji. Dosyć często kończyło się to klęską. W tym przypadku – o ile sama aplikacja dostała wiele pozytywnych komentarzy za swój wygląd (pomijam już kwestię, że obecnie większość osób wątpi w to, czy to się „przyjmie”), to kontrowersje powstały zupełnie gdzie indziej. Chodzi bowiem o nazwę.
Na pewno wielu z Was kojarzy inną aplikację o nazwie Paper[appstore id=506003812 type=price], stworzoną przez studio FiftyThree. Jest to genialny szkicownik na iPada. W 2012 roku Apple wybrało Paper aplikacją roku. Od tegoż też roku, Paper jest zarejestrowanym znakiem handlowym FiftyThree.
Autorzy aplikacji są oburzeni tym, że Facebook nie zdecydował się poszukać innej nazwy, o czym napisali na swoim blogu.
Jest proste rozwiązanie. Myślimy, że Facebook może zastosować ten sam wkład, jaki my włożyliśmy w budowanie własnej marki. Aplikacja o historiach [„about stories” – aplikacja Facebooka nosi podtytuł „stories from Facebook” – przyp. red.], nie powinna zaczynać się od cudzej historii. Facebook powinien przestać używać naszej marki.
FiftyThree próbowało już kontaktować się z Facebookiem, jednak jak poinformowali, Facebook stwierdził jedynie, że powinien poinformować FifthyThree o swoich planach wcześniej.
Podejrzewam, że szanse, aby Facebook zmienił zdanie co do nazwy swojej aplikacji są nikłe. Równie nikłe są szanse, aby FifthyThree zdecydowało się na batalię sądową, która w tej sytuacji jest chyba jedynym sposobem na walkę. Pozostaje jeszcze trzecie rozwiązanie – chyba najbardziej prawdopodobne – nowa aplikacja Facebooka nie przyjmie się i za pół roku nikt nie będzie o niej pamiętał…
[source name=”Cult of Mac” url=http://www.cultofmac.com/265024/fiftythree-accuses-facebook-stealing-app-name/]