Twitterrific, jeden z popularnych klientów Twittera, zmienił swój model biznesowy. Płatną dotychczas aplikację (2,69 €) teraz można pobrać za darmo. Twórcy chcą w ten sposób dotrzeć do wielu nowych użytkowników.
Oczywiście jest w tym haczyk. Aplikacja w wersji darmowej będzie wyświetlać reklamy, z czego twórcy chcą czerpać dodatkowe dochody, oraz nie będzie posiadać pełnej funkcjonalności. Aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji i pozbyć się reklam, będziemy musieli dokonać płatności wewnątrz aplikacji. Opcje są następujące:
[list_style class=”bookmark” ]
- Powiadomienia Push – 1,79 €
- Tłumaczenie tweetów – 1,79 €
- Usunięcie reklam – 1,79 €
- Wszystkie powyższe – 3,59 €
[/list_style]
Generalnie układ uważam za całkiem uczciwy, chociaż szkoda, że zakup wszystkich funkcji nie kosztuje tyle, co wcześniej aplikacja. Jak zaznaczają twórcy, osoby, które zakupiły w przeszłości aplikację, dzięki możliwościom App Store w iOS 7, od razu otrzymają dostęp do pełnej funkcjonalności. Przywracania zakupu nie będzie konieczne. Wersja na OS X pozostaje póki co płatna.
[appstore id=580311103]
[appstore id=414957465]
