Wyniki badań przeprowadzonych przez Endeavour wskazują, że w USA więcej niż połowa klientów, którzy nabyli w przeszłości (dane sięgają 2 lata wstecz) urządzenia „wearable” nie używa ich obecnie, a 2/3 tych osób przestało z nich korzystać już po 6 miesiącach od zakupu. Inny sondaż opublikowany jesienią ubiegłego roku wskazywał, podobny poziom „porzucania” urządzeń – ok. 40%.
Gazeta The Guardian wspomina, że w Wielkiej Brytanii, można było znaleźć na eBay’u ponad 900 zegarków Galaxy Gear. Niektóre były sprzedawane nawet poniżej 1/3 kosztów zakupu.
Czy taki los czeka także iWatcha? A może w związku z tym Apple w ogóle nie zdecyduje się na jego wydanie?
Jako odpowiedź na te pytania, The Guardian przytacza problem odtwarzaczy mp3 z przed ok. 10 lat. Te równie często lądowały nieużywane w szufladzie. To jednak nie powstrzymało branży, ani Apple, które dodatkowo przyczyniło się do znacznej rewolucji w tej dziedzinie. Ale czy podobnie będzie w przypadku urządzeń „wearable”?
[source name=”9to5mac” url=http://9to5mac.com/2014/04/02/the-research-that-shows-apple-is-right-to-take-its-time-over-the-iwatch/]