Kalypso Media, znane przede wszystkim ze strategiczne-ekonomicznej serii Tropico, zdecydowało się na tworzenie gier na iOS i Androida. W tym celu została założona nowa firma o nazwie Kalypso Media Mobile, która ma opracować wybrane tytułu spółki-matki w wersji mobilnej. Planowane jest także wydanie zupełnie nowych gier.
Strategiczne i symulacyjne gry są szczególnie niedostatecznie reprezentowane – zwłaszcza w segmencie premium – w tym momencie – wyjaśnia Simon Hellwig, dyrektor firmy. To szybko rosnący rynek i uważamy, że jako część naszej strategii dywersyfikacji produktów, nasze gry i marki zasługują, aby można było w nie grać w każdym miejscu, o każdej porze.
Chociaż firma planuje skupić się na grach w segmencie premium (w związku z czym myślę, że możemy się spodziewać gier w przedziale 4 – 10 €), to Kalypso w swoim oświadczeniu stwierdza także, że model free-to-play (chociaż trafniejszym określeniem jest tu chyba „pay-to-win”) będzie odgrywać ważną rolę w strategii rozwoju nowej spółki.
Jak to będzie wyglądać w praktyce? Podejrzewam, że portowane tytuły będą posiadały wywindowaną cenę – twórcy będą liczyć na to, że gracze chętniej sięgną do portfela, aby zagrać w ulubione gry, znane z komputera, na swoim smartfonie i tablecie. Natomiast nowe gry będą udostępniane w popularnym modelu freemium.
Myślę, że jest niemal pewne, że niedługo ujrzymy Tropico w wersji na iOS – to w końcu najpopularniejsza gra firmy. Tymczasem studio zaprezentowało niedawno nowy trailer Tropico 5, które między innymi będzie dostępne na komputery Mac (dotychczas w Mac App Store można znaleźć Tropico 3[itunes id=488102536 type=price] i Tropico 4[itunes id=633493798 type=price] – obie w wersji Gold Edition).
[youtube id=”QfApWzKSOpk”]
[appstore id=TROPICO_MOBILE name=”Tropico (iOS)”]
[appstore id=TROPICO5 name=”Tropico 5 (Mac)” premiere=”wiosna/lato 2014″]
[source name=”TouchArcade” url=http://toucharcade.com/2014/04/04/kalypso-enters-mobile/]
