Informacje i nowości

Plany Samsunga na 2012 rok: być lepszym niż Apple

Samsung strategy

Kilka dokumentów zaprezentowanych podczas drugiej batalii sądowej pomiędzy Apple, a Samsungiem ujawniły wiele ciekawych rzeczy. Przykładowo, amerykańska firma ma pojęcie jak wielką konkurencją są tanie i większe telefony z Androidem, a Jobs planował tańszy model iPhone’a i Apple TV 2 z aplikacjami. Teraz, czas przyszedł na akta koreańskiej firmy, z których się dowiadujemy, że osiągnięcie lepszych wyników od Apple to najwyższy priorytet.

Dokument również pokazuje, czego Samsung nauczył się podczas produkcji urządzeń z linii Galaxy oraz z batalii sądowych, gdzie oskarżano go o naruszenie patentów. Koreańczycy uważają Apple za śmiertelnie poważną konkurencję, której nie należy lekceważyć, dlatego też wszyscy pracownicy azjatyckiej firmy otrzymali wiadomość, że wszystko co robią, musi być lepsze niż to, co ma do zaprezentowania Apple.

Co ciekawe, Samsung posiadał również listę oczekiwanych funkcji w iPhone’ie 5 i przewidział jak te model, jak i cała marka, będą się sprawdzać na rynku. Koreańczycy wynotowali sobie również, jak podnieść popularność linii Galaxy, oraz jak, wraz ze sprzedawcami i operatorami sieci komórkowych, walczyć z popularnością telefonu Apple.

Samsung nakreślił strategię „kontynuowanej” kampanii reklamowej swoich produktów, gdzie „Galaxy Nexus przechodzi do Galaxy Note, a ten z kolei przechodzi do Galaxy S III”, niejako parodiując kampanię reklamową Apple i iPhone’a przez wszystkie jego generacje.

Dokument Samsunga również nakreślił strategię rozwoju i reklamy marki, w nadziei że „klient, który wejdzie do sklepu, od razu zapyta o produkty z logo koreańskiej firmy”. Aby to osiągnąć, muszą zrozumieć dlaczego potencjalny nabywca telefonu sięga właśnie po produkty Apple i wyprodukować swego rodzaju odpowiedź, która będzie łatwo rozprowadzana przez sklepy oraz operatorów sieci komórkowej.

Samsung strategy

Dokument ujawnia, jak Samsung współpracuje z operatorami sieci komórkowej, którzy dostają aż 80% ich produktów, dzięki czemu telefony tej firmy widzimy częściej w ofercie niż jakiekolwiek urządzenia Apple. Tylko 20% urządzeń koreańskiej firmy jest określona jako „high-endowe”, jak telefony z linii Galaxy S czy Galaxy Note. W dokumencie jest również zapisane, że Samsung wydaje miliardy dolarów na reklamy działające na niekorzyść Apple i określa „The next big thing” koreańskiej firmy jako punkt zwrotny.

To może tłumaczyć, dlaczego w urządzeniach Samsunga pojawiają się rzeczy, które zostały zawarte w iPhone’ach. Dla przykładu czytnik linii papilarnych – pojawił się najpierw w iPhone’ie 5S, teraz jest w Galaxy S5.

[source name=”MacRumors” url=”http://www.macrumors.com/2014/04/07/samsung-beat-apple/”]

To Top