W kolejnej turze batalii sądowej pomiędzy Apple, a Samsungiem, zostały ujawnione maile, które wskazują na to, że Apple dosłownie zwariowało (w negatywnym tego słowa znaczeniu) na punkcie wzrostu popularności Androida, jak i urządzeń ich największego konkurenta, czyli Samsunga.
Oto fragment jednego z nich, którego autorem (jak wszystkich ujawnionych tym razem maili) jest Phil Schiller, który po obejrzeniu spotu koreańskiej firmy podczas SuperBowl, postanowił wyrazić swoje zdanie jednemu ze swoich kolegów:
Jest bardzo dobra; myślę, że ci ludzie po prostu czują, że robią to właściwie, podczas gdy my nie możemy przygotować krótkiej reklamy związanej z iPhone’em. Coś drastycznie musi się zmienić. I to szybko.
Sprawa zaczęła być tak gorąca, że Schiller napisał drugiego maila do CEO – Tima Cooka, w którym wyraził swoje niezadowolenie z efektów prac ich agencji reklamowej – Media Arts Lab, która należy do TBWA Chiat Day, a ta z kolei należy do Omnicom. Po raz pierwszy obie firmy współpracowały ze sobą już w 1997 roku, kiedy Steve Jobs i Lee Clow spotkali się, aby omówić szczegóły kampanii reklamowej „Think Different”. Apple było wtedy na skraju bankructwa. Warto zaznaczyć, że zeszłoroczna kampania pt. „Designed by Apple in California”, była drugą, po wspomnianej „Think Different,” kampanią reklamową Apple, jako marki. Samsung uważa ją za odpowiedź na zagrożenie z ich strony.
Re/Code wspomina też o innych mailach, o których pisałem wcześniej, nawiązujących do Samsunga i innych producentów telefonów z Androidem, którzy zdecydowanie lepiej przyciągają do siebie operatorów sieci komórkowych. Schiller nie zgodził się wtedy z tym, co zostało napisane w dokumencie stworzonym przez innych kierowników Apple. Nie mniej jednak firma zeszła trochę z ceny w przypadku niektórych iPhone’ów. Sytuacja może jeszcze bardziej się zmienić, kiedy zostanie ujawniony, dużo większy mam nadzieję, iPhone 6.
[source name=”9to5mac” url=”http://9to5mac.com/2014/04/04/phil-schiller-testimony-reveals-android-marketshare-threat-and-concerns-media-arts-lab-wasnt-matching-samsung-ads/”]