Informacje i nowości

Samsunga niecne plany przeciwko Apple

The Next Big Thing

W trakcie trwającej, drugiej batalii sądowej pomiędzy Apple, a Samsungiem, wychodzą na jaw coraz bardziej ciekawe fakty. Otóż okazuje się, że koreańska firma próbowała nakłonić Google do „zaatakowania” Apple oraz to, że zaraz po śmierci Jobsa, próbowano prowadzić agresywną kampanię reklamową, atakującą użytkowników iUrządzeń.

Ale od początku. CEO amerykańskiego oddziału Samsunga, Dale Sohn, wysłał maila do kierownika do spraw marketingu:

Nie możemy rywalizować z Apple bezpośrednio na rynku telefonów, ponieważ są naszymi dużymi klientami. Możemy zapytać Google, czy nie rozpoczęłoby kampanii reklamowej przeciwko nim, używając wielu produktów z Androidem dostępnych w czwartym kwartale tego roku?

5 czerwca 2012 roku, czyli na trzy miesiące przed premierą iPhone’a 5, w tej samej wiadomości Sohn napisał, że pierwsze dni od pojawienia się 5-tej generacji telefonu Apple będą „jak tsunami” i trzeba przygotować plan działania:

Jak wiecie, będzie swoiste „tsunami” podczas premiery iPhone’a 5. Zakładamy, że to będzie w okolicach września/października. Według dyrektyw głównego CEO [nawiązując do dyrektora rynku mobilnego Samsunga, JK Shina], musimy przygotować kontrplan, aby to zneutralizować.

Jak widać, Samsung już wtedy było zmartwione pozycją ich rywala na rynku. Jednakże rok wcześniej, jak wiadomo, zmarł Steve Jobs i to był główny „punkt zapalny”, który sprawił, że Koreańczycy wystartowali z kampanią „Next Big Thing”, która atakuje bezpośrednio użytkowników sprzętu Apple, i która trwa do dziś. W mailu autorstwa vice prezesa do spraw sprzedaży w USA firmy Samsung – Michaela Penningtona – można wyczytać, że śmierć Jobsa jest dobrym momentem, aby wystartować z reklamą Galaxy S2:

Przepraszam, że drążę temat, ale myślę, że to odpowiednia pora, aby wystartować z kampanią reklamową.

Na co kierownik marketingu Samsunga,  Todd Pendleton, odpowiedział twierdząco:

Cześć Michael, mamy właśnie zamiar wystartować z kampanią reklamową Galaxy S2 w czasie okresu świątecznego, aby rywalizować bezpośrednio z iPhone’em 4S. Pracujemy obecnie nad agresywną kampanią, w której wypromujemy główne zalety naszego produktu.

The Wall Street Journal, opublikował całą konwersację w pliku PDF.

Wcześniej również, ujawniono że Phil Schiller był zmartwiony jakością reklam Samsunga, co niemalże spowodowało zrezygnowanie z współpracy z ich dotychczasową agencją reklamową Media Arts Lab.

[source name=”9to5Mac” url=”http://9to5mac.com/2014/04/15/samsung-wanted-google-to-do-its-dirty-work-in-attacking-apple/”][source name=”9to5Mac” url=”http://9to5mac.com/2014/04/16/death-of-steve-jobs-prompted-samsungs-u-turn-on-apple-attack-ads/”]

To Top