Po tym, jak Apple ogłosiło oficjalnie nabycie Beats Electronics, przedstawiciele obu firm wzięli udział w Code Conference. Na czerwonych fotelach zasiedli Eddie Cue, piastujący stanowisko starszego wiceprezesa Apple ds. oprogramowania internetowego i usług, oraz Jimmy Iovine, współzałożyciel Beats Electronics, a niebawem jeden z nowych kierowników w Cupertino.
Oczywiście podczas rozmowy, znajdziemy wiele nawiązań do dopiero co, oficjalnie potwierdzonej transakcji, na temat której więcej informacji znajdziecie tutaj. Poniżej możecie znaleźć najciekawsze wypowiedzi obu gości wywiadu:
Tegoroczna linia produktów Apple będzie niesamowita
Później w tym roku, będziemy mieli najlepszą linię produktów, jaką kiedykolwiek widziałem podczas moich 25 lat w Apple – pochwalił się Eddy Cue.
Umowa z Beats to wynik 10 lat rozmów
To nie jest coś, co zdarza się w jedną noc – tłumaczy Cue. Jimmy i ja rozmawialiśmy na temat wspólnej pracy przez dekadę.
Dlaczego Beats i Apple pasują do siebie
Spotkaliśmy gości z Apple. Oni to czują. Kiedy spotkałem się z Eddym i Steve’em w 2003, 2005, wracałem i mówiłem „ci faceci to czują” – wspomina Iovine, przyznając, że partnerstwo Beats i HTC było nieporozumieniem. Oni [Apple – przyp. red.] szanują to co my. Szanują prawa autorskie. Szanują cały „łańcuch pokarmowy”. Zbudowaliśmy Beats. Zbudowaliśmy Beats Music i mieliśmy szczęście.
Eddy Cue uważa, że telewizja jest do bani
Powodem, że jest tak wiele zainteresowania telewizją jest w ogólności to, że telewizja jest do bani. Wszystkim co dzisiaj mamy jest gloryfikowany DVR – oburza się Cue. Telewizja ma poważny problem do naprawienia. Nie ma globalnych standardów, jest wiele kwestii prawnych. To skomplikowany obszar do naprawienia.
Jak można zauważyć, chociaż Cue wypowiada się negatywnie o obecnym stanie w jakim znajduje się telewizja, wypowiada się o tym jako czymś „do naprawienia”. I pewnie domyślacie się, która firma może być tą, która zechce dokonać tu rewolucji 😉 .
Dlaczego Spotify i Rdio są gorsze od Beats Music
Płyty muzyczne odchodzą – mówi Jimmy. Muzyka jest robiona w krótkich kawałkach. Ale potrzeba godzinny, by poznać jej wartość. Te serwisy [Spotify, Rdio, itd.] bazują na algorytmach, a algorytmy nie potrafią tej pracy wykonać same.
Apple nie kupiło Beats, by być „cool”
Nie myślę, że można kupić bycie „cool”. Myślę, że po prostu trzeba zrobić najlepsze produkty – wyjaśnia Cue. Ale Beats jest naprawdę „cool”. Robimy świetne produkty i możemy robić świetne produkty razem. Nie rozumiem co znaczy kupowanie bycia „cool”.
Beats Music ma 250 tysięcy subskrybentów
Mamy 250 000 subskrybentów – poinformował Iovine. Z tego co rozumiem w branży technologicznej, musisz spróbować czegoś na moment przed tym zanim dowiesz się, czy to działa.Więc Apple nam pomoże. Nie znamy jeszcze dokładnego modelu [działania – przyp. red.], ale musimy napakować to [Beats Music – przyp. red.] sterydami.
Przy tej wypowiedzi warto zaznaczyć, że usługa ma zaledwie kilka miesięcy i jest ograniczona tylko do USA. Do tego, stosunkowo niedawno pojawiły się informacje, że jeszcze w marcu było zaledwie 110 tys. subskrybentów, więc jak widać, od tamtego czasu ich liczba wzrosła ponad dwukrotnie.
Jimmy dodał także, że błędem Beats były nieoferowanie płatności wewnętrznych w aplikacji już od momentu jej premiery. Obecnie w aplikacji na iOS rozszerzono okres próbny do 14 dni, a roczny abonament został obniżony ze 120 do 100 dolarów.
Jimmy Iovine nienawidzi słuchawek EarPods Ive’a
Robią to, aby upewnić się, że „maszyna” działa. Posłuchaj „Apocalypse Now”, a helikopter będzie brzmiał jak komar – odpowiada Jimmy, po tym kiedy prowadzący stwierdził, że Apple już robi słuchawki. Ich obowiązkiem nie jest robienie dobrych słuchawek. Oni robią telefony.
[source name=”MacRumors” url=http://www.macrumors.com/2014/05/29/itunes-milestones-grow-beats-subscribers/][source name=”Cult of Mac” url=http://www.cultofmac.com/281285/cue-iovine-talk-beats-deal-recode/]
