Gry na iOS i OS X

Zarobki dewelopera aplikacji na iOS

Od czasu do czasu, słyszymy historie o niezwykle udanych aplikacjach. Tak popularnych, że sława ich właścicieli po prostu przerosła. Tak było w przypadku wszystkim znanego Flappy Bird. Przynoszące autorowi setki tysięcy dolarów dzieło, nadmiarem gotówki, zrujnowało developerowi spokojne życie. Spotkamy też aplikacje, które mimo dobrej zapowiedzi okazują się totalną klapą. Gdzie leży tajemnica sukcesu, przekonajcie się Sami.

Oczyma twórcy.

Jared Sinclair, twórca czytnika RSS, postanowił podzielić się wiedzą na temat jego zarobków, oraz długoletnim deweloperskim doświadczeniem, które jak się okazuje w tej branży jest bezcenne i gwarantuje status PRO w świecie programistów. Wyciągnięte wnioski mogą również być pomocne dla każdego, kto chce naśladować najlepszych. Analizie została poddana gra Monument Valley i jej wpływ na twórców. 

Sprzedaż kultowej gry osiągnęła zarobki 10tys $, w ciągu pierwszych 24 godzin, a sześć miesięcy później, wyniosły tylko nieco ponad trzy razy tyle, około 32tys $ (plus dodatkowo $ 10k dla wersji iPad). Niejednokrotnie potwierdza się, iż wysoka cena przyciąga kupujących. Idąc w myśl „płacę więcej, otrzymuje więcej”. Tak też było w przypadku Monument Valley.

ufy-iphone-regular-graph

Prowadzi to do jednego oczywistego wniosku: Gdy jako deweloper myślisz o obniżonej cenie, aby wspomóc sprzedaż swojej aplikacji, odpuść. Jeśli jest wyjątkowo dobra powinieneś wręcz podnieść cenę dając swojemu dziecku status „Premium”. Sinclair radzi:

Jeśli marzysz, aby pieniądze z aplikacji były poważne, aplikacja musi być uruchomiona w pełnej cenie. A jeśli produkcja stanie się przebojem sprzedaży, to możesz być pewny, że twoja kariera deweloperska potoczy się z górki. 

Monument Valley, jest najbardziej płodną aplikacją Sinclair’a i jego drużyny. Na wielu etapach produkcji gra jest aktualizowana i ulepszana, co ciągle przynosi zyski na wielu platformach.  Zwycięstwo w plebiscycie Apple Design Award, poskutkowało tylko skromnymi wzrostami na krótki czas. Gdy aplikacja już wystarczająco „wygrzała się” w AppStore, zmniejszenie ceny z 4$ do 2$, miało większy wpływ na ruch w sklepie. Można zauważyć, że w tym przypadku, sprzedaż wzrosła czterokrotnie. Kluczowa okazała się jednak premiera dodatku „Forgotten Released”, oraz okres świąteczny.

monument

Pisanie aplikacji to ciężka droga do bogactwa i spełnienia marzeń. Pewien developer, którego aplikacja zarobiła 270 tys $ w zeszłym roku, rejestruje bardzo szczegółowe dane o swoich godzinach pracy. Można się przekonać, że trzeba być gotowym na poświęcenie na pełen etat. 

hours

Koszty też mogą być istotne dla wysoko dochodowych aplikacji. Ekipa „Ustwo” informuje, że przy ośmio osobowym składzie developerów, rozwój aplikacji Monumment Valley wymagał 55 tygodni pracy. Dodatek do gry zajął kolejne 29 tygodni. Koszty rozwoju na dziś wyniosły 1,4 miliona $. A dochód 6 milionów. Jak widać życie dewelopera to naprawdę ciężki kawałek chleba. Mimo, że jestem daleki od zaglądania komukolwiek w kieszeń, trzeba przyznać, iż zarobki dewelopera są naprawdę imponujące.

[appstore id=728293409]

[source name=9to5mac url=http://9to5mac.com/2015/01/19/how-much-ios-developers-earn/]

To Top