Naszymi oczami

5 powodów, przez które Apple Watch poniesie klęskę

Już niedługo w osobnym artykule, będziecie mogli poznać pięć powodów, dzięki którym Apple Watch odniesie międzynarodowy sukces. Teraz mamy jednak zamiar spojrzeć na butelkę w połowie pustą. Aby rynki światowe przyjęły urządzenie z otwartymi ramionami, Apple musi znaleźć rozwiązania następujących problemów:

1. Brakuje niezastąpionych funkcji.

iPod obiecał tysiąc piosenek w kieszeni, iPad najpopularniejsze funkcje komputera w przenośnym urządzeniu, iPhone przeniósł smartfony z klawiatur BlackBerry na ekrany dotykowe. Największe produkty Apple’a znacząco ukształtowały rynek światowy. Czy możemy powiedzieć coś wielkiego o Apple Watch? W zasadzie oferuje wiele możliwości, ale nic nowego. Nic, czego nie znajdziemy na innych urządzeniach. Apple Watch wydaje się posiadać niewielką przewagę w śledzeniu danych zdrowia, monitoringu kondycji, czy innych funkcji życiowych, ale do tego służą profesjonalne komputery treningowe, takie jak chociażby Polar. Chodzi o to, że zegarek nie ma pojedynczej funkcji, której w marketingu mógłby użyć do definiowania produktu.

2.Konieczny do współpracy, jest iPhone.

Każdy, kto nie jest właścicielem iPhone’a, Apple Watch’a używać nie może. Jest to istotne ograniczenie, bo choć miliony ludzi mają iPhone’y, konkurencyjne telefony stanowią większość rynku. Największe produkty Apple zawsze poszerzały swoich odbiorców, ale Apple Watch wydaje ograniczać się tylko do obecnych klientów firmy. Użytkownik komputera PC może jeszcze kupić iPad’a, a ktoś z tabletem Samsung nadal może korzystać z MacBook’a. Natomiast nikt z użytkowników Android’a, nie podziała z Apple Watch’em. Smutne, ale prawdziwe.

3. Ludzie nie noszą zegarków.

Teraz wprawdzie naręczne urządzenia są coraz bardziej powszechne, ale nie oszukujmy się. Zegarki przestały być noszone ze względu na rozwój innych technologii. Kto teraz potrzebuje zegarka na nadgarstku gdy ma cały świat w swojej kieszeni? Przykładowo ja. Nie pytajcie dlaczego. Należę do mniejszości, która lubi klasykę, a szczególnie gdy jest połączona z technologią jak Cogito. Jeśli AppleWatch się pojawi, a zdecydowana większość ludzi po prostu nie nosi czaso-odmierzaczy, to grono odbiorców urządzenia od Apple może być dużo mniejsze niż się przewiduje.

applewatch1


4. Kolejny gadżet do noszenia i ładowania.

Nasze kieszenie i plecaki pękają w szwach od urządzeń cyfrowych. Telefony komórkowe, tablety, opaski do śledzenia zdrowia i przenośne konsole do gier. Jak pisałem wyżej, do używania Apple Watch’a niezbędny jest również iPhone, więc nie minimalizuje ilości gadżetów, wręcz je powiększa. Nie jesteśmy też przyzwyczajeni do ładowania zegarków, gdyż ich idea jest zupełnie inna. Wymiana baterii ogranicza się do jednej wizyty u zegarmistrza w ciągu kilku lat. Teraz jeśli wymarzymy sobie Apple Watch’a, trzeba będzie zmienić przyzwyczajenia.

5. Zegarek może być naprawdę drogi.

Oczekuje się, że cena zegarka w podstawowej wersji powinna oscylować w przedziale 300-400 dolarów, dla rynku Amerykańskiego. W Europie będzie znacznie droższy. Jeśli porównać zakres i funkcje innych smartwatch’y na rynku, to cena wydaje się być mimo wszystko rozsądna. Jeśli jednak ma być mocno spopularyzowany, to właśnie cena powinna przyciągnąć ludzi, którzy kupią go bez namysłu, a Apple ceną o klienta nigdy nie walczyło. Już wkrótce odpowiemy sobie sami, czy jak się przewiduje, nie będziemy mogli bez niego żyć, czy okaże się nikomu nie potrzebnym dodatkiem. Fakt, jest piękny, ale według niektórych, nie jest niezbędny.

[source name=MacLife url=http://www.maclife.com/article/features/5-reasons-why-apple-watch-will-fail]

To Top