Informacje i nowości

Przewidywana sprzedaż Apple, większa w Chinach niż w USA

Apple, nokautuje Samsunga!

W Chinach pomimo swojego największego udziału w produkcji sprzętu Apple, dostępność w pierwszych miesiącach po premierze do urządzeń z logiem nagryzionego jabłuszka, była lekko ograniczona. Wydaje się, że warto było czekać – zarówno dla chińskich klientów, jak i dla portfela Tima Cook’a, wyszło to na dobre. Na chwile obecną sprzedaż produktów Apple na rynku chińskim wygląda bardzo dobrze. Analitycy przewidują, że w nadchodzącym Chińskim okresie świątecznym sprzeda się więcej iPhone’ów niż w USA.

Jeśli wierzyć przesłankom, Chiny pokryły 36 % światowych przesyłek iPhone’a w ostatnich trzech miesiącach 2014 roku. Dla porównania Stany Zjednoczone pokryły 24 % zapotrzebowania w skali świata, które wydają się być śmiesznie małą liczbą. W naszym wyobrażaniu Amerykanin rodzi się z hamburgerem i iPhone’m w rączkach. Tak nie jest. Jak się okazuje Azja, Australia czy Europa odgrywają znaczącą rolę w sprzedaży urządzeń Apple. Sprzedaż w tamtym roku przedstawiała się następująco. Dla rynku USA 29%, Chiny 22%. Europa i reszta świata 49%.

Grafika zakrywająca gmach nowego salonu Apple w Hangzhou

Grafika zakrywająca gmach nowego salonu Apple w Hangzhou.

Chiny iPhone’a 6 i 6 Plus zobaczyły 17 października 2014 roku. Po tym czasie widzimy jak ten trudny, a zarazem bogaty w rozmaite produkty rynek, przychylił się do masowego odbioru produktów Apple. Najwyraźniej Azjaci zaczęli doceniać jakość, a Apple pokazało Chińczykom jaki potencjał drzemie w perfekcji. Pewno dlatego Tim Cook jest tak chętny do inwestowania w „kraju kwitnącej produkcji”. Według lokalnych mediów, Apple wygryzło firmę  Samsung i zostało ogłoszone najpopularniejszą marką w Chinach.

[source name=CultOfMac http://www.cultofmac.com/310036/apple-now-sells-iphones-china-u-s/#51A2CmfTUVBTZbJu.99]

To Top