Smartfony od Apple cieszą się bardzo dużą popularnością w kraju ogarniętym obsesją na punkcie technologii, a po wprowadzeniu iPhone’a 6 z większym wyświetlaczem firma sprzedaje więcej urządzeń w Japonii niż kiedykolwiek. Jednak właśnie w Kraju Kwitnącej Wiśni pojawiła się dla iPhonów niespodziewana konkurencja w postaci…telefonów komórkowych z klapką.
Sprzedaż tradycyjnych komórek z klapką wzrosła w Japonii po raz pierwszy od siedmiu lat, podczas gdy ogólna sprzedaż smartfonów w 2014 roku w tym kraju zmalała. Jak wynika z danych analityków z MM Research Institute w 2014 roku sprzedano tam blisko 10,5 miliona słuchawek typu flip-phone.
Oczywiście nadal zdecydowanie więcej nabywców znajdują nowoczesne smartfony. Ich sprzedaż w 2014 wyniosła w Japonii 27,7 mln ale było to o 5,3 % mniej niż w 2013 i drugi z rzędu spadek z roku na rok.
Japońskie firmy Panasonic i NEC wycofały się z wielkiej wojny smartfonów ale nadal produkują telefony z klapką, które cieszą się dużym popytem.
Retro słuchawki z klapką wciąż nie oferują obsługi większości aplikacji i zaawansowanych funkcji ale pozwalają na wykonanie podstawowych czynności takich jak telefonowanie, smsowanie, sprawdzenie maila i podstawowe usługi internetowe.
Moda na komórki z klapką podobno wraca również w USA. Ikona mody Anna Wintour, piosenkarka Rihanna, aktorka Scarlet Johansson – one wszystkie zostały zauważone w trakcie używania „oldschoolowego” telefonu.
[source name= reuters url= http://www.reuters.com/article/2015/02/16/us-japan-tech-mobilephone-idUSKBN0LK0AN20150216]
