Informacje i nowości

Największy problem Apple Watch? Kobiety go nie kochają

apple watch

W nowej notatce dla inwestorów, analityk Min-Chi Kuo pisze, że przewidywana sprzedaż Apple Watch w 2015 roku może wynieść 15 milionów egzemplarzy. Początkowo szacowano, że nabywców na urządzenie naręczne będzie dwa razy więcej, a badania pokazują, że to głównie mężczyźni są zainteresowani nowym gadżetem od Apple.

Nikt z Apple nigdy nie zasugerował, że mniejszy 38-milimetrowy Watch jest dedykowany dla kobiet podczas gdy wersja 42 mm jest modelem sugerowanym mężczyznom ale analitycy KGI stwierdzili, że popyt na zegarki z 38mm wyświetlaczem jest zdecydowanie mniejszy prawdopodobnie dlatego, że to właśnie mężczyźni są głównie odbiorcami urządzenia.

Dowiedzieliśmy się, że 42-milimetrowe Apple Watch stanowią ok 60-70% całej produkcji tych urządzeń, a czas realizacji zamówienia na jednostki o wielkości 38 mm jest zazwyczaj krótszy od czasu czekania na większy model. Taka sytuacja jest prawdopodobnie uwarunkowana  tym, że popyt na zegarki 38 mm jest znacznie niższy porównując go ze sprzedażą większego Apple Watch. Szacujemy, że 42 mm zegarki stanowią ponad 80 procent sprzedaży. Przyjmując, że na większy smartwach decydują się głównie mężczyźni można założyć, że generalnie urządzenie naręczne od Apple cieszy się dużo większym zainteresowaniem wśród przedstawicieli płci męskiej.

Powyższe wyniki mogą tak naprawdę oznaczać również, że zarówno kobiety jak i mężczyźni kupują modele 42 mm, które i tak są mniejsze niż większość smart zegarków z Androidem. Większy Apple Watch to większy komfort obsługi panelu dotykowego i dłuższy czas pracy na baterii więc wybór większości tego modelu nie powinien dziwić.

W wyniku rozczarowującej sprzedaży zegarków z kopertą 38mm, analityk KGI Min-Chi Kuo obniżył swoje prognozy dla sprzedaży urządzenia w trzecim kwartale o 30% – z 6 do 5 milionów sztuk.

[source name= cultofmac url= http://www.cultofmac.com/323376/top-analysts-lowers-apple-watch-expectations-cause-women-dont-dig-it/]

To Top