Premiera nowej usługi Apple Music według mnie trochę namieszała na rynku muzycznym. Konkurencja taka jak Spotify musi szukać sposobów żeby trzymać przy sobie swoich użytkowników. Tutaj ciekawostką jest, że np. subskrybenci tej usługi chcąc przedłużyć swój abonament za pomocą iPhone’a zapłacą 12,99 dolara, a robiąc to samo za pomocą strony internetowej za ten sam abonament zapłacą 3 dolary mniej.
Co ciekawe dobrze znany Facebook również wkrótce planuje uruchomić własny serwis muzyczny, który będzie konkurencją tych najbardziej teraz popularnych usług streamingowych którymi są: Apple Music i Spotify.
Wszystko zaczęło się od planowanego przez Facebook’a serwisu w którym można udostępniać filmy wideo i zarabiania na emisji reklam odtwarzanych przed np. najnowszym teledyskiem popularnego piosenkarza i udostępnianiu go wśród znajomych na Facebooku. Głównie dlatego, że sam Youtube, zarabia i wypłaca ogromne pieniądze które lokowane są w emisje krótkich reklam przed nagraniem które oglądamy lub w formie mniejszych okienkowych już podczas oglądania.
Na chwile obecną trwają rozmowy z wytwórniami muzycznymi w celu rozpoczęcia testów nowej muzycznej usługi. Kto wie czy Facebook nie wykupi któregoś z obecnych rozwiązań jak np. Rdio które ma podobno lepszy interfejs niż obecna usługa Apple czy też Spotify.
Jak sądzicie czy kolejna usługa na rynku streamowania muzyki jest potrzebna?
[source name=MacRumors url=http://www.cultofmac.com/328657/apple-music-to-face-new-competition-from-facebook/]
