Według Financial Times, usługa Apple Music posiada już aż 10 milionów subskrybentów.
Usługa Apple Music wystartowała w czerwcu 2015 roku, z trzymiesięcznym okresem próbnym. W październiku Apple ogłosiło, że posiada 6,5 mln płacących abonentów. W dodatku w listopadzie firma z Cupertino udostępniła usługę na Androida, taki ruch bezsprzecznie przyczynił się do znacznego powiększenia grona odbiorców.
Aby lepiej zobrazować efekt skali, dodam, że głównemu konkurentowi (Spotify) przekroczenie progu 10 mln płatnych subskrypcji zajęło aż 6 lat, chociaż obecnie Spotify posiada 75 mln użytkowników, to tylko 20 mln posiada płatną subskrypcję. Warto dodać, że AM nie posiada wersji darmowej, natomiast długi okres zdobywania użytkowników przez Spotify spowodowany jest tym, że jest to jedna z pierwszych usług tego typu i to Oni (ludzie tworzący usługę) są tymi, którzy przetarli szlaki dla nowej formy słuchania muzyki i za to każdy z nas powinien być Im wdzięczny.
Apple próbuje do swojej usługi przekonać m.in. ekskluzywnymi premierami na wyłączność. Album Taylor Swift 1989 World Tour dostępny jest tylko i wyłącznie dla subskrybentów AM.
[source name=9TO5MAC url=http://9to5mac.com/2016/01/10/apple-music-reportedly-tops-10-million-paying-subscribers/]