Po uruchomieniu produkcji Apple Watcha, przeważającą ilość nabywców stanowili mężczyźni, teraz te proporcje uległy zmianie.
Firma analityczna E-commerce opublikowała nowe dane, pokazujące, że podczas startu sprzedaży zegarka, docelową grupę stanowili mężczyźni z wynikiem 80%, obecnie te dysproporcje uległy zmniejszeniu. Teraz kobiety częściej sięgają po to urządzenie, a ich udział wynosi 40%.
E-commerce zaznacza odwrotną sytuację w przypadku opasek Fitbit. Tutaj odpowiednio udział kobiet wzrasta i wynosi 63%, natomiast mężczyzn spada i obecnie kształtuje się na poziomie 37%.
Dane pochodzą od ponad 4,2 miliona osób, które dokonały zakupu urządzeń online. Powyższy wykres pokazuje, iż wypuszczenie na rynek przez firmę Fitbit urządzenia Charge HR stało się hitem. Drugie miejsce przypadło zegarkowi Apple Watch Sport, natomiast siódme, jego stalowej odmianie.
Okazało się, że produkty marki Fitbit stanowiły 61,5% urządzeń w pierwszym kwartale 2016 roku, podczas gdy AW znalazł się na drugim miejscu z wynikiem 20,3% całej sprzedaży. Garmin zajął trzecie miejsce (10,3%), później Jawbone (6%) i Misfit (1,4%).
Źródło: AppleInsider
