Informacje i nowości

Apple kolejny raz na szczycie listy najbardziej wartościowych marek według Forbes

Apple

Apple już po raz trzeci z rzędu znalazło się na liście najbardziej wartościowych marek na świecie, sporządzonej przez Forbes.

„Nadgryzione jabłko” jest obecnie wyceniane na 104,3 mld. dolarów, co daje marce 20-procentowy wzrost w stosunku do roku ubiegłego. Mało tego – wyceniona wartość Apple jest niemal dwukrotnie wyższa, niż Microsoftu (56,7 miliardów dolarów), znajdującego się na drugiej pozycji.

Wszystko to dzięki rosnącej sprzedaży iPhone’ów i iPadów oraz kontynuacji sukcesu takich usług jak iTunes. W ostatnim kwartale Apple sprzedało rekordową liczbę iPhone’ów – 33,8 milionów, oraz 14,1 milionów iPadów i 4,6 milionów komputerów Mac. Więcej informacji na temat wyników Apple w ostatnim kwartale roku podatkowego 2013 znajdziesz tutaj.

W przypadku Microsoftu, wartość marki wzrosła w stosunku do roku ubiegłego jedynie o 4%. W pierwszej piątce znalazły się jeszcze Coca-Cola (54,9 mld. dolarów), IBM (50,7 mld. dolarów) oraz Google (47,3 mld. dolarów).

Samsung, który jest największym konkurentem Apple w dziedzinie smartphone’ów i tabletów zajmuje 9. miejsce, z wartością marki wynoszącą 29,5 mld. dolarów. Firma odnotowała jednak spory wzrost – o 53% względem roku 2012. Natomiast w ciągu ostatnich 3 lat wartość Samsunga wzrosła aż o 136%. Trzy lata temu na 9. miejscu znajdowała się natomiast Nokia. Teraz fińska firma spadła na miejsce 71. z wartością zaledwie 7 mld. dolarów (spadek o 55% do roku 2012).

[source name=”Forbes” url=”http://www.forbes.com/pictures/mli45egehl/1-apple/”][source name=”Roy Zipstein” type=”Zdjęcie”]

To Top