Informacje i nowości

Apple kupiło firmę Topsy

Topsy

The Wall Street Journal poinformowało, że Apple nabyło za 200 milionów dolarów firmę Topsy.

Topsy jest firmą zajmującą się przeszukiwaniem i analizą trendów na portalach społecznościowych. Dzięki jej narzędziom analitycznym firmy mogą analizować słowa kluczowe na podstawie różnych wskaźników i parametrów.

Topsy przede wszystkim specjalizuje się w analizie danych z Twittera, oferując narzędzia do analizy tweetów i innych informacji, które mogą śledzić nastroje konsumentów. Jej narzędzia potrafią przeanalizować jak często w tweetach pojawiają się określone tematy, które osoby (konta) są wpływowe w danej branży, itd.

Firma jest obecnie jednym z nielicznych partnerów Twittera, którzy mają dostęp do tak zwanego „firehose” – pełnego strumienia wszystkich tweetów publikowanych na portalu.

Topsy

Na koniec pozostaje pytanie, po co Apple potrzebuje Topsy? Oczywiście komentarz ze strony firmy z Cupertino brzmi standardowo – „Apple kupuje od czasu do czasu mniejsze firmy…”.

Według The Wall Street Journal Apple mogłoby wykorzystać technologię Topsy w iTunes Radio. Mogłoby to być również przydatne w App Store, pozwalając lepiej przygotowywać polecane treści na podstawie trendów panujących na Twitterze. Topsy może również być stosowane jako sposób na umocnienie pozycji iAd oraz dostarczanie danych pozwalających lepiej dopasować reklamy w iTunes Radio.

Jak widać, możliwości jest całkiem sporo i w zasadzie wszystkie z nich są bardzo prawdopodobne.

[source name=”MacRumors” url=”http://www.macrumors.com/2013/12/02/apple-acquires-social-analytics-firm-topsy-for-200-million/”]

To Top