Informacje i nowości

Apple przegrywa z Microsoftem i Samsungiem

Micfrosoft vs. Apple

Chociaż Apple wielokrotnie zajmowało czołowe miejsca w przeróżnych rankingach, to te najnowsze, opublikowane na podstawie badań przeprowadzonych przez Forrester Research nie wyglądają zbyt pomyślnie.

Owo badanie ma na celu zmierzyć zadowolenie klientów i tego, jak klient czuje się po interakcji z firmą. Trzeba więc przyznać, że kryteria są w tym przypadku trudne do zdefiniowania. Forrester Research zapytało 7500 konsumentów (USA) o ich doświadczenia z zakupami i obsługą w sklepach.

Opublikowany, najnowszy ranking pokazał, że Apple po raz pierwszy zostało na tym polu w tyle, w stosunku do swoich największych konkurentów, czyli Samsunga i Microsoftu mimo, że poprawiło swój wynik z ubiegłego roku. Różnica nie jest co prawda znacząca, jednak pokazuje, że konkurencja nie śpi i jest w stanie zagrozić Apple.

Ranking Forrester Research

Według MacRumors, dział sprzedaży detalicznej Apple nie przeżywał najlepszego okresu, gdy pieczę nad nim sprawował John Browett. Redukcje personelu i nastawienie na zysk kosztem zadowolenia klientów i pracowników nie wychodziły oczywiście na dobre. Browett utracił swoje stanowisko, ale dopiero niedawno, po długim okresie bez szefa sprzedaży detalicznej, jego stanowisko objęła Angela Ahrendts (CEO Burberry), która nadzoruje obecnie działanie salonów Apple oraz sklepu internetowego.

[source name=MacRumors url=http://www.macrumors.com/2014/01/21/forrester-consumer-experience-survey-2014/]

To Top