Informacje i nowości

Apple i Google walczą o ekskluzywne gry na swoje platformy

App Store - Gry

Według raportu The Wall Street Journal, rywalizacja Apple oraz Google o ekskluzywne gry na swoje platformy nasila się z dnia na dzień. Giganci mobilnych systemów operacyjnych kuszą twórców gier specjalnymi wyróżnieniami, czy nagrodami w zamian, za obecność ich tytułu wyłącznie na jednej z platform.

Dla przykładu, Apple i ZeptoLab, studio odpowiedzialne za Cut The Rope 2[itunes id=681814050 type=price], podpisało specjalną umowę w ramach której, gra miała być przez określony czas dostępna wyłącznie w App Store:

Firma odpowiedzialna za sequel Cut The Rope, podpisała z Apple umowę, na trzymiesięczny okres, kiedy gra będzie ekskluzywna dla platformy iOS w zamian za wypromowanie jej na głównej stronie App Store. ZeptoLab wypuściło Cut The Rope 2 na Androida dopiero w marcu tego roku.

Raport mówi jeszcze o umowie pomiędzy Apple, a Electronic Arts i wydaniu Plants vs. Zombies 2[itunes id=597986893 type=price] na iOS o dwa miesiące wcześniej niż na Androida.  Obie firmy zaprzeczają, jakoby w sprawę były zamieszane pieniądze – Apple oferowało, tak samo jak w przypadku ZeptoLab, tylko promocję gry na głównej stronie.

Amazon, jak Apple czy Google, stosuje podobne praktyki w przypadku producentów, którzy zdecydują się wydać gry na urządzenia Kindle. Jak mówi ich rzecznik prasowy, firma współpracuje z wieloma deweloperami, aby wydać jak najlepsze gry w Amazon Store, a na dowód tego, niedawno wprowadzony do sprzedaży Fire TV posiada wsparcie dla tego typu oprogramowania oraz wydano dedykowany kontroler.

Warto zaznaczyć, że według danych od IDC oraz App Annie, sprzedaż aplikacji mobilnych wynosi obecnie $16 miliardów, czyli 2,3 razy więcej niż w zeszłym roku, a jeszcze nawet nie minęła połowa obecnego!

[source name=”Macrumors” url=”http://www.macrumors.com/2014/04/21/apple-google-exclusive-games/”]

To Top