Apple nawiązało do Światowego Dnia Ziemi w reklamie/ogłoszeniu, które pojawiło się m.in. w gazetach w Wielkiej Brytanii, Niemczech i Australii. Chociaż przesłanie jest typowo proekologiczne, nietrudno doszukać się w nim nawiązania do trwającej batalii sądowej z Samsungiem, oskarżanym o naruszanie patentów i kopiowanie pomysłów Apple.
Firma z Cupertino informuje, że są pewne pomysły, które chce, by kopiowali od nich wszyscy. Dwa krótkie paragrafy wyjaśniają cele i dążenia spółki.
Jest jeden obszar, w którym aktualnie zachęcamy wszystkich do naśladowania nas. Bo kiedy wszyscy czynimy środowisko priorytetem, wszyscy korzystamy. Bylibyśmy bardziej niż szczęśliwi, gdybyśmy zobaczyli każde centrum danych zasilane w 100% energią pochodzącą z odnawialnych źródeł. I z niecierpliwością czekamy na dzień, kiedy każdy produkt będzie wykonany bez szkodliwych toksyn, które usunęliśmy z naszych [produktów].
Oczywiście wiemy, że nadal możemy robić [wiele rzeczy] lepiej. Musimy stawiać sobie dość ambitne cele w zakresie zmniejszania naszego wpływu na zmiany klimatu, tworzenia naszych produktów z ekologicznych materiałów i oszczędzania ograniczonych zasobów naszej planety. Więc następnym razem, kiedy natkniemy się na świetny pomysł, który pozwoli pozostawić świat lepszym, niż w chwili w jakiej go zastaliśmy, czekamy na dzielenie się nim.
[source name=”MacRumors” url=http://www.macrumors.com/2014/04/22/apple-jab-samsung-earth-day-ad/]
