Apple przegrało z Google w tegorocznym rankingu BRANDZ, czyli zestawieniu 100 najbardziej wartościowych marek na świecie, tworzonym przez agencję MillwardBrown.
W tym roku to Google zajęło pierwsze miejsce, z wartością marki oszacowaną na 158,8 mld USD (40-procentowy wzrost w stosunku do roku ubiegłego). Wartość Apple wyceniono na 147,9 mld USD (20-procentowy spadek). Trzecie miejsce, bez zmian, należy do IBM, a na czwartym znalazł się Microsoft, skacząc o 3 pozycję w górę w stosunku do roku 2013.
Zestawienie nie pokazuje rzeczywistej wartości firm. W praktyce, jest to kombinacja m.in. analiz dotyczących sprzedaży, czy lojalności klientów. Co istotne, w przypadku rankingu BRANDZ, najważniejsze są oczekiwane zyski, a nie to, co wydarzyło się w dotychczasowej historii firmy. Wszystko to pozwala określić „wkład marki”, który potem jest przemnażany przez wskaźniki finansowe, a uzyskana kwota to „wartość marki”. Zainteresowani, mogą zapoznać się ze szczegółowo opisanym sposobem przeprowadzania obliczeń.
Poniżej pierwsza dziesiątka na liście, a pełne zestawienie obejrzycie tutaj.
[source url=http://9to5mac.com/2014/05/20/google-overtakes-apple-as-most-valuable-brand-of-2014-in-new-study/ name=9to5mac]