System operacyjny dla urządzeń mobilnych iOS 8 to nie lada wyzwanie dla twórców jak i odbiorców gier i aplikacji. Użytkownicy oczekują wiele od systemu. Każdy znajdzie coś dla siebie.
Jeśli jesteś użytkownikiem poszukującym dodatków, ucieszą cię nowe rozszerzenia. Będąc maniakiem ćwiczeń i zdrowego stylu życia zachwyci cię HealtKit. Jako Androidowiec pokochasz niestandardowe klawiatury. A dla zbzikowanych graczy iOS 8 wnosi na swój pokład silnik graficzny – Metal.
Dzięki mikroprocesorom A7 i A8 w kooperacji z biblioteką graficzną Metal otrzymamy ostrość i płynność elektronicznej rozrywki, jakiej nigdy wcześniej nie doświadczyliście. Wybuchy i zderzenia są bardziej dynamiczne,a na szczególną uwagę zasługują całkiem nowe efekty światła, płomieni i dymu. Zaletą Metal’a jest fakt, iż zużywa mniej zasobów pamięci przy podniesienu jakości grafiki. Obniża jednak temperaturę procesora gdy jest obciążony. Odważni deweloperzy już skorzystali z możliwości wykorzystania potencjału biblioteki i efekt jest bardzo przyjemny. Czaso-zabijacze znacznie przyspieszyły i nabrały na efekciarstwie. Właśnie o to w grach wideo chodzi. Nasi zagraniczni przyjaciele postanowili zbadać temat głębiej i zadali pytanie.
Czy Metal naprawdę poprawia jakość gier na iOS?
I aby tego dowieść stworzyli wideo, które pokazuje różnice wynikające z renderingu obydwu bibliotek. Pod lupą produkcje GameLoft’u Asphalt8: Airborne i jak dla mnie urywający głowę Modern Combat 5. Zapraszamy do oglądania i pobierania na swoje sprzęty.
[youtube id=lGedCoIUbJ4]
[appstore id=610391947]
[appstore id=656176278]
[source name=PocketGamer url=www.pocketgamer.co.uk/r/iPhone/iOS+8/feature.asp?c=61620]
