Gry na iOS i OS X

Jak twórcy Crossy Road zarobili 10 milionów $ w 90 dni

Twórcy Crossy Road Andy Sum i Matt Hall nie przypuszczali nawet z jakim potężnym zastrzykiem gotówki przyjdzie im się zmierzyć. Idea stworzenia popularnej gry uczyniła ich milionerami. „Chcieliśmy stworzyć kolejną wciągającą grę, tak jak Flappy Bird” zapewniali twórcy i przekonują, iż nie sama chęć zarobku przyświecała im w realizacji projektu.

A przecież pieniądze zrobili i to nie małe. Crossy Road w prawdzie nie może pochwalić się popularnością tak znaczną jak Flappy Bird, który to pobrany był 50 mln razy. To i tak wygenerowane 10 milionów dolarów z reklam, nie jest powodem do narzekania. Nieźle, jak na grę, która była pierwotnie nazwana Roadkill Simulator 2014. Szybki rozwój iOS jako platformy rozrywki, wzrost popularności czy zwiększenie możliwości sprzętu Apple, otworzyły bramę do sukcesu dla najlepszych i najbardziej pomysłowych deweloperów. Crossy Road zainspirowane zostało zręcznościowa grą Frogger z lat osiemdziesiątych, a kluczowym elementem była aktualizacja grafiki do przestrzeni 3D. W nowej grze, kurczak z pixeli musi przejść przez ulicę, unikając przeszkód, takich jak samochody i drapieżniki aby dostać się na drugą stronę.

[youtube id=Out73NMtuMY]

Pierwotny plan zakładał by zrobić grę w sześć tygodni, co miało pozwolić małemu zespołowi wrócić do innych ważniejszych projektów. Twórcy mieszkają w Australii, codziennie przez dwie godziny, współpracowali przez Skype dążąc do realizacji gry. Suma i Hall spojrzeli na uzależniające właściwości Flappy bird i starali się stworzyć grę, która będzie wymagać dużego zaangażowania graczy, którzy sami będą wracać do rozgrywki. Crossy Road tuż przed świętami 2014 roku zarobiło 6.400.000 dolarów. W lutym osiągnęło 10.000.000 dolarów z reklam i zakupów w aplikacji.

[appstore id=924373886]

[source name=CultOfMac url=http://www.cultofmac.com/314240/crossy-road-developers-made-10-million-90-days/]

To Top