Ostatnio dużo pisano o tym, że nadchodzące smartofny od Apple, czyli iPhone 6s i iPhone 6s Plus będą korzystać z Force Touch.
Niektórzy ludzie z branży twierdzą, że technologia rozpoznawania siły nacisku zmieni znacząco sposób gry na mobilnym urządzeniu i pozostawi konkurencję z innych platform daleko w tyle. Inni z kolei mówią, że Force Touch pozostanie tylko dodatkowym „bajerem” jeśli producenci aplikacji nie wykorzystają jej możliwości przy pisaniu oprogramowania.
W każdym razie, chińskie źródła piszą teraz o tym, że fabryka TPK będzie odpowiedzialna za produkcję czujników FT zarówno dla iPhone 6s jak i jego większego „brata”, zaprzeczając wcześniejszym doniesieniom, że technologia ta będzie montowana jedynie w modelu 6s Plus.
Wcześniejszy raport sugerował, że jedynie iPhone 6s Plus będzie wspierał technologię Force Touch, której zaimplementowanie w urządzeniu będzie kosztowało 2,5 raza więcej niż w przypadku Apple Watch, co zresztą jak zauważono jest oczywiste ze względów różnicy wielkości pomiędzy zegarkiem a smartfonem.
Jeśli rzeczywiście udogodnienia jakie niesie ze sobą Force Touch będą dostępne na obu nowych iPhone’ach to możemy założyć (lub przynajmniej mieć nadzieję), że ekosystem Apple będzie posiadać mnóstwo aplikacji gotowych na wykorzystanie różnych poziomów siły nacisku. Jeżeli powyższe się nie stanie to FT będzie tylko niewykorzystaną funkcjonalnością, a nie innowacyjną cechą gotową by zmienić świat gier mobilnych i aplikacji.
[source name= gforgames url= http://www.gforgames.com/gadgets/force-touch-initially-iphone-6s-plus-exclusive-47475/]
