W tym tygodniu firma z Cupertino postanowiła wycofać świadczenia usług technicznych dla niektórych produktów, które uważa za przestarzałe („vintage” i „obsolete”).
Vintage – to produkty, których produkcja zakończyła się co najmniej 5 lat temu ale nie więcej niż 7 lat temu. Tutaj są pewne wyjątki: Kategoria „vintage” nie obowiązuje w Turcji oraz w stanie Kalifornia.
Obsolete – to produkty, które nie są produkowane od co najmniej 7 lat. W tym przypadku Apple nie oferuje już wsparcia technicznego, czyli nie można już zamówić części dla przestarzałych produktów.
Kolejne produkty, które w tym tygodniu zostały zakwalifikowane do kategorii „vintage” to:
- 21,5-calowy iMac (Late 2009),
- 27-calowy iMac (Late 2009),
- MacBook Air (Mid 2009),
- Mac Pro (Early 2009),
- Time Capsule (druga generacja).
Produkty „obsolete”, które nie otrzymają już jakiegokolwiek wsparcia technicznego to:
- 23-calowy Apple Cinema Display (Early 2007),
- 30-calowy Apple Cinema Display,
- 13-calowy MacBook (Early 2008),
- 15-calowy MacBook Pro (Early 2008),
- 17-calowy MacBook Pro (Early 2008),
- Time Capsule (pierwsza generacja),
- iPod touch Jan SW UPG 32GB.
[source name=Apple url=https://support.apple.com/en-us/HT201624]
