Jeszcze przed Mobile World Congress, które odbędzie się w tym miesiącu, Parks Associates udostępniło wyniki badań, z których wynika, że w 86% amerykańskich gospodarstw domowych znajduje się przynajmniej jeden smartfon. W Europie sytuacja wygląda następująco: Wielka Brytania 76%, Niemcy 82%, Francja 78%, Hiszpania aż 90%.
Apple pozostaje dominującym producentem smartfonów w USA z wynikiem 40%. Drugie miejsce przypadło nie komu innemu jak Samsungowi z udziałem 31%, trzecie miejsce zajmuje LG z udziałem 10%
Badania pokazują także, że jedna trzecia posiadaczy iPhone’ów posiada dwuletnie modele, jest to spowodowane zapewne dwuletnimi kontraktami z operatorami komórkowymi.
Operatorzy starają się maksymalnie aby zmienić dwuletni cykl umów na roczny, obecnie 51% konsumentów posiada dwuletnie umowy, dla przykładu w 2011 roku było aż 70%.
Dodatkowe badania Parks Associates wskazują, że:
- Ponad 70% użytkowników smartfonów ogląda krótkie wideoklipy, natomiast 40% użytkowników ogląda pełnometrażowe filmy wideo,
- Prawie 40% użytkowników korzysta z funkcji rozpoznawania głosu, w tym z Siri,
- 36% korzysta z Wi-Fi,
- 35% użytkowników korzysta z serwisów strumieniujących muzykę na swoich urządzeniach,
- 26% korzysta z aplikacji do dokonywania płatności za zakupy,
- 24% używa funkcji strumieniowania wideo na drugi ekran, np. telewizor.
[source name=ParksAssociates url=http://www.parksassociates.com/blog/article/pr-02102016-mwc]