Usługa Apple Pay w Chinach, która pozwala na dokonywanie płatności zbliżeniowych za pomocą iPhone’a lub zegarka Apple Watch, została bardzo dobrze przyjęta. W Państwie Środka w ciągu pierwszych 2 dni od premiery, chińscy użytkownicy dodali aż 3 miliony kart płatniczych do wspomnianej usługi.
Dane te udostępnione zostały przez China Merchants Bank, jedną z największych instytucji finansowych w tym kraju. Jego klienci byli odpowiedzialni za około milion aktywacji – około jednej trzeciej całości.
Człowiek odpowiedzialny za usługę płatności zbliżeniowych od Apple – Jennifer Bailey – skomentował to zjawisko w ten sposób: „chciałbym ocenić nasze wyniki pierwszego dnia na 1000 punktów, jeżeli pełny wynik to 100”. Te słowa świadczą o tym, jak bardzo szefostwo z Cupertino musi być zadowolone z uzyskanego wyniku.
Największymi beneficjentami usługi Apple Pay są firmy takie jak: Meituan i Dianping, Starbucks, FamilyMart i McDonald. Średnia kwota za zakupy zapłacone poprzez technologię Apple Pay wynosi ponad 15 $. Jeden internetowy detalista zarejestrował ponad 10 tys. płatnych zleceń za pomocą Apple Pay.
W sumie prawie 20 banków reprezentujących 80 procent kart UnionPay wydanych w Chinach obsługuje płatności Apple Pay.
Obecnie brak jakichkolwiek informacji na temat ewentualnej premiery Apple Pay w Polsce. Jedyne plotki, które zobaczyły światło dzienne w tym temacie dotyczą Francji, Hiszpanii i Hongkongu.
[source name=AppleInsider url=http://appleinsider.com/articles/16/03/03/apple-pay-a-hit-in-china-with-3-million-cards-added-in-2-days]
