Na początku tego tygodnia, firma Apple złożyła poprawkę do projektu „Campus 2„, związaną z kolejnym etapem budowy nowej siedziby spółki w Cupertino. Nowy, duży budynek o kształcie pierścienia, ma pomieścić aż 13000 pracowników.
Zgodnie ze zmianą planu budowy, firma Apple po raz kolejny zwróciła się do mieszkańców Cupertino z prośbą o natychmiastowe wyrażenie opinii o ich nowym projekcie, a to dlatego, że (wzbudzająca wcześniej niemałe kontrowersje) sprawa dot. ochrony środowiska naturalnego oraz poprawy warunków sąsiadowania z ww. obiektem, została właśnie uregulowana. Firma Apple już w maju prowadziła podobną korespondencję z mieszkańcami, lecz projekt był wtedy na wcześniejszym etapie konceptualizacji.
W tym tygodniu, do przesłanej korespondencji, dołączono list od dyrektora finansowego biura, Petera Oppenheimera, przedstawiający niektóre z ważniejszych punktów tego projektu, dotyczące bliskiego sąsiadowania z nowym kampusem:
Dla Apple, ochrona środowiska jest najwyższym priorytetem i dlatego zdecydowaliśmy się na zaprojektowanie tego kampusu tak, aby był on zbudowany z najnowocześniejszych elementów i aby jego funkcjonowanie było energooszczędne, a jednocześnie przyjazne dla środowiska. Kilka z tych „zielonych technologii” zostało uwzględnionych w tej aktualizacji.
Biorąc pod uwagę nasz obecny kampus na Infinite Loop, zobowiązujemy się, że zrobimy wszystko, aby ten nowy („Apple Campus 2„) był zasilany w 100% energią odnawialną. Będzie się to wiązało z miejscową instalacją fotoogniw oraz ogniw paliwowych. W ramach tych działań, zostanie zainstalowane ok. 8 MW tych fotogniw, tworząc największą tego typu (przynajmniej jeśli chodzi o kampus firmy korporacyjnej) instalację na świecie.
Firma Apple zaczynała w Cupertino i cieszymy się niezmiernie, że nadal możemy się tu rozwijać. Jako, że budujemy nowy kampus, planujemy również zainwestować w nową sieć jezdni, przebudować skrzyżowania, dodać nowe chodniki oraz ścieżki rowerowe, a także zasadzić w okolicy nowe drzewa.
Tak jak w przypadku poprzedniej korespondecji, tak i teraz firma Apple w całości pokrywa koszty wysłania a następnie odesłania im wypełnionych przez mieszkańców ankiet, a jednocześnie zachęca ich do zapoznania się ze szczegółami projektu, dostępnymi na oficjalnej stronie miasta Cupertino.