Poradniki i tutoriale

Jak naprawić problem z brakiem możliwości wysyłania trasy z Map w Mavericksie

Mapy - OS X Mavericks

Gdy opisywałem pierwsze wrażenia z używania Mavericksa, niektórzy z Was pisali w komentarzach, że w aplikacji Mapy, która jest nowością w systemie, nie ma możliwości wysłania wyznaczonej trasy do urządzenia z iOSem.

Oto zrzut ekranu, jak powinno to wyglądać:

Mapy - OS X Mavericks

Jak naprawić problem?

[list_style class=”bookmark” ]

  • Otwieramy Ustawienia -> iCloud i klikamy Wyloguj…
  • Będziemy pytanie po kolei o każdą usługę z której korzystamy, czy chcemy pozostawić na Macu dane, czy mają zostać usunięte. Tam gdzie jest to możliwe (np. przy kontaktach), wybieramy, aby dane pozostały. W pozostałych przypadkach mamy możliwość tylko usunięcia danych, co robimy – pod spodem powinniśmy mieć adnotację, że dane i tak są przechowywane w iCloud, więc za chwilę będziemy mogli je bezpiecznie odzyskać.
  • Zostaniemy poproszeni o hasło administratora.
  • Pojawi się informacja, że Trwa wylogowywanie… co trochę potrwa.

[/list_style]

iCloud - OS X

[list_style class=”bookmark” ]

  • Gdy proces dobiegnie końca, pojawi się formularz z polem logowania – logujemy się ponownie.
  • Włączamy potrzebne usługi.
  • Zostaniemy dodatkowo poproszeni o zgodę na używanie funkcji Find my Mac (jeśli ją wybierzemy).
  • Jeśli będziemy chcieli używać iCloud Keychain, będziemy musieli ponownie autoryzować komputer z innego urządzenia.

[/list_style]

iCloud - OS X

Po przejściu całego procesu wylogowania i ponownego logowania do iCloud, problem z Mapami powinien zostać naprawiony.

[source name=”Cult of Mac”]

 

 

To Top