Gdy opisywałem pierwsze wrażenia z używania Mavericksa, niektórzy z Was pisali w komentarzach, że w aplikacji Mapy, która jest nowością w systemie, nie ma możliwości wysłania wyznaczonej trasy do urządzenia z iOSem.
Oto zrzut ekranu, jak powinno to wyglądać:
Jak naprawić problem?
[list_style class=”bookmark” ]
- Otwieramy Ustawienia -> iCloud i klikamy Wyloguj…
- Będziemy pytanie po kolei o każdą usługę z której korzystamy, czy chcemy pozostawić na Macu dane, czy mają zostać usunięte. Tam gdzie jest to możliwe (np. przy kontaktach), wybieramy, aby dane pozostały. W pozostałych przypadkach mamy możliwość tylko usunięcia danych, co robimy – pod spodem powinniśmy mieć adnotację, że dane i tak są przechowywane w iCloud, więc za chwilę będziemy mogli je bezpiecznie odzyskać.
- Zostaniemy poproszeni o hasło administratora.
- Pojawi się informacja, że Trwa wylogowywanie… co trochę potrwa.
[/list_style]
[list_style class=”bookmark” ]
- Gdy proces dobiegnie końca, pojawi się formularz z polem logowania – logujemy się ponownie.
- Włączamy potrzebne usługi.
- Zostaniemy dodatkowo poproszeni o zgodę na używanie funkcji Find my Mac (jeśli ją wybierzemy).
- Jeśli będziemy chcieli używać iCloud Keychain, będziemy musieli ponownie autoryzować komputer z innego urządzenia.
[/list_style]
Po przejściu całego procesu wylogowania i ponownego logowania do iCloud, problem z Mapami powinien zostać naprawiony.
[source name=”Cult of Mac”]