Informacje i nowości

Co dzieje się z kontem iCloud po naszej śmierci?

iPad Air

Apple zostało oskarżone o „zupełny brak zrozumienia i uznania”, po tym, jak odmówiło dwóm mężczyznom, będącym w żałobie, odblokowania iPada należącego wcześniej do ich zmarłej matki. Gdy 59-letnia kobieta zmarła z powodu raka na początku roku, dwaj synowie stali się wykonawcami jej testamentu, odziedziczyli majątek – w tym jej iPada.

Bracia próbowali przywrócić ustawienia fabryczne urządzenia, ale aby to zrobić, konieczne jest podanie hasła do konta Apple ID. Gdy zwrócili się do Apple, otrzymali odpowiedź, że muszą przedstawić „pisemną zgodę mamy”. Kiedy poinformowali, że ta nie żyje, Apple poprosiło o odpis z aktu zgonu, testament, oraz list od prawnika – wraz z sądowym nakazem odblokowania iPada.

Jeden z synów stwierdził:

Zawsze byłem fanem Apple, ale ten incydent zmienił moją opinię o nich całkowicie. Ich zupełny brak zrozumienia i uznania, w czasie wielkiego, osobistego smutku był zdumiewający. Jak na firmę, która sprzedaje siebie w oparciu o ideę, że wszyscy jesteśmy częścią jednej, wielkiej rodziny Apple, oni byli bardzo chłodni.

Co ciekawe, w lutym Apple zaktualizowało regulamin użytkowania konta iCloud, w którym znalazła się interesująca wzmianka:

Zgadzasz się, że twoje konto nie jest zbywalne i że wszystkie prawa do twojego Apple ID, i treści przechowywanych w ramach konta wygasają w momencie śmierci. Po przedstawieniu kopii aktu zgonu, konto może zostać zamknięte, a wszystkie treści dostępne w ramach konta usunięte.

Co myślicie o tej sytuacji? Czy Apple jest zbyt surowe w tym przypadku, czy może uważacie, że są to konieczne środki bezpieczeństwa, które pozwalają lepiej chronić użytkowników?

[source name=”Cult of Mac” url=http://www.cultofmac.com/268911/apple-called-cold-refusing-unlock-dead-womans-ipad/]

To Top