Według raportu firmy DisplaySearch, Samsung znalazł się na pierwszym miejscu dostawców ekranów do iPadów w pierwszym kwartale 2014 roku.
Koreańska firma przygotowała w tym okresie łącznie 5,2 mln wyświetlaczy Retina o przekątnej 9,7″, które zostały wykorzystane w iPadzie Air i w iPadzie 4, który na nowo trafił do sprzedaży, zastępując iPada 2. Dostawy od Samsunga stanowiły 62% wszystkich 9,7-calowych ekranów jakich użyło Apple. LG dostarczyło 38% ekranów – 3,2 mln sztuk.
Apple poinformowało, że Samsung będzie głównym dostawcą wyświetlaczy do iPada w sierpniu ubiegłego roku, a później, w październiku, Amerykanie ponoć rozszerzyli zamówienie także o wyświetlacze Retina do iPada mini, ponieważ Sharp i LG mieli poważne problemy z wydajnością i dotrzymaniem terminów.
Nietrudno zauważyć, że Apple od jakiegoś już czasu starało się znacznie zmniejszyć swoją zależność od Samsunga, który oprócz partnera i dostawcy komponentów stał się największym konkurentem na rynku urządzeń mobilnych, i powodem licznych napięć pomiędzy obiema firmami. Mimo tego, koreańska firma wciąż w pewnych dziedzinach nie ma sobie równych i póki co Apple, przynajmniej w jakimś stopniu, jest skazane na współpracę ze swoim wrogiem.
[product id=iPad_Air]
[product id=iPad_mini_Retina]
[source name=”MacRumors” url=http://www.macrumors.com/2014/05/12/samsung-top-ipad-display-supplier-q1-2014/]
