Apple zastąpił Samsunga na pierwszym miejscu w rankingu najpotężniejszych marek chińskiego rynku telefonii komórkowej. Samsung był nieprzerwanie liderem w Chinach od 2012 roku.
Ranking opiera się na badaniu przeprowadzonym przez The China Brand Research Center w którym zapytano 13500 obywateli, rozmieszczonych w 30 miastach, w wieku od 15 do 60 lat. Ankiety przeprowadzano w okresie od sierpnia 2013 do stycznia 2014 i dotyczyły świadomości i lojalności użytkowników. Wyniki zostały opublikowane we wtorek tego tygodnia.
Raport TCBR mówi, że koreański gigant zbytnio skoncentrował się na walce o udział w rynku telefonii komórkowej co w rezultacie przełożyło się na spadek lojalności klientów wobec marki:
Jeśli firma za bardzo skupia się na walce o jak największą rzeszę konsumentów, ignorując jednocześnie ich obawy i rzeczywiste potrzeby to będzie to powodować spadek zaufania klientów oraz problemy w zarządzaniu marką.
Samsungowi udało się jednak czwarty rok z rzędu utrzymać fotel lidera w sektorze telewizorów, oraz trzeci rok z kolei w sektorze monitorów. Firma zajęła jeszcze trzecie miejsce jeśli chodzi o cyfrowe kamery i aparaty fotograficzne oraz laptopy. Rzecznik prasowy Samsunga odmówił komentarza w tej sprawie.
Nie od dzisiaj wiadomo, że Apple o udział w rynku walczy skupiając swą uwagę w pierwszej kolejności na wykonaniu jak najlepszego produktu, a dopiero później na rozszerzeniu sieci sprzedaży. A propos tego ostatniego, Tim Cook niedawno ujawnił, że firma planuje otworzyć w Chinach kolejne 25 Apple Stores w ciągu kolejnych dwóch lat.
Tim, a kiedy Apple Store w Polsce, co?
[source name = CNET url = http://www.cnet.com/news/apple-replaces-samsung-as-top-mobile-brand-in-china/]
