Fenomenalny sukces iPhone’a 6 dosłownie wykatapultował Apple na miejsce „najcenniejszej marki na świecie” w rankingu BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands, zrzucając z niego firmę Google, która nie zdążyła za długo „zagrzać” pierwszego miejsca, zdobytego w zeszłym roku właśnie kosztem Apple.
Według organizatorów rankingu – Millward Brown, wartość Apple zwiększyła się aż o 67% w stosunku do zeszłego roku i jest wyceniana na 247 miliardów dolarów. Google zanotowało wzrost wartości o 9% w stosunku do 2014.
Apple po prostu robi swoje, będąc firmą innowacyjną i tworząc produkty, które przekonują konsumentów. Firma spełnia racjonalne i emocjonalne potrzeby użytkowników, udostępniając narzędzia, które czynią życie prostszym i bardziej radosnym. Apple nie straciło tego 'czegoś’ co odróżnia firmę od konkurencji i sprawia, że produkty z logiem nadgryzionego jabłka są tak pożądane.
Firmy technologiczne to najszybciej rozwijająca się kategoria ale to Facebook jest firmą, która zanotowała największy wzrost wartości – bo aż o 99% w stosunku do roku poprzedniego. Taki wzrost wartości portalu był możliwy dzięki nabyciu przez firmę takich aplikacji jak WhatsApp czy Instagram.
BrandZ tworzy ranking, wyceniając wartość firmy na podstawie kombinacji „ilości potencjalnych i obecnych nabywców produktów firmy oraz danych finansowych”.
[source name= cultofmac url= http://www.cultofmac.com/323963/apple-is-once-again-named-the-worlds-most-valuable-brand/]