Według rankingu firmy Millward Brown, opublikowanym w Marketing Week, Apple wciąż zajmuje pierwsze miejsce w rankingu najbardziej wartościowych marek na świecie.
Tworząc ranking, firma bierze pod uwagę zarówno wyniki i kondycję finansową firmy, oraz to, jak sami konsumenci oceniają markę, jaką wartość stanowi ona dla nich i jak bardzo są do niej przywiązani.
Chociaż ceny akcji Apple w ostatnim czasie nie należą do najbardziej zadowalających, to jednak ogólna kondycja firmy jest bardzo dobra (zobacz raport Q2 2013). Także w przypadku drugiego kryterium Apple może poszczycić się grupą najbardziej lojalnych i przywiązanych klientów, o czym pisaliśmy dziś rano (tutaj).
W stosunku do roku ubiegło, wartość marki Apple wzrosła o 1,045%, co przełożyło się na ostateczną wartość szacowaną na 185 mld dolarów. Drugie miejsce zajmuje Google – 113 mld $. Markę Microsoft, która znalazła się na miejscu siódmym, wyceniono na 69 mld $.
