Apple rozpoczęło program serwisowy niektórych modeli iPhone’a 5, w których przycisk usypiania/budzenia może „przestać działać lub działać z przerwami”.
W tym celu, producent uruchomił specjalną stronę, na której klienci, po wybraniu kraju, mogą podać numer seryjny swojego smartfona i sprawdzić, czy należy do „niewielkiego procenta” urządzeń, które mogą być dotknięte problemem.
Następnie urządzenie może być oddane do firmowego sklepu Apple (co z wiadomych powodów nie dotyczy Polski) lub odesłane do autoryzowanego serwisu. Proces ma zająć 4-6 dni od momentu otrzymania urządzenia przez serwis. Po drodze nastąpi oczywiści weryfikacja, czy urządzenie spełnia wymogi programu serwisowego.
Z programu można skorzystać w ciągu dwóch lat od momentu detalicznego zakupu iPhone’a 5, co oznacza, że osoby które kupiły urządzenie zaraz po jego premierze, mają na to jeszcze około 5 miesięcy.
Użytkownicy, którzy zapłacili za pozagwarancyjną naprawę problemu, są proszeni o kontakt z Apple w celu otrzymania rekompensaty.
Przed wysłaniem urządzenia należy:
[list_style class=”bookmark” ]
- Wykonać kopię danych w iTunes lub iCloud
- Wyłączyć usługę Znajdź iPhone (Find my iPhone)
- Usunąć wszystkie dane w Ustawienia -> Ogólne -> Wyzeruj -> Wymaż zawartość i ustawienia
- Zdjęć wszystkie obudowy/pokrowce
[/list_style]
Co ciekawe, Apple wymaga również, aby każdy urządzenie, które ma skorzystać z programu serwisowego, posiadało zainstalowany system iOS 7.
Po wybraniu Polski na stronie Apple możemy się dowiedzieć, że w naszym kraju program ruszy 2 maja 2014.
[margin_border /]
[margin_border /]
Aktualizacja – 28.04.2014 20:00
W związku z licznymi pytaniami i początkowymi nieścisłościami, mała aktualizacja/podsumowanie…
Program polega wyłącznie na wymianie przycisku usypiania/budzenia. W krajach, w których dostępne są oficjalne sklepy Apple, będzie możliwość wypożyczenia, na czas naprawy, iPhone’a 5 16 GB. Sklepy te będą również oferować rabat w przypadku chęci wymiany iPhone’a 5, na zasadzie – oddajemy iPhone’a 5 (który jest sprawny, ale posiada wadliwy przycisk), dostajemy rabat na iPhone’a 5c lub 5s.
Dodatkowo, jeśli iPhone będzie posiadał jakieś uszkodzenia, jak np. pęknięty ekran, które będą uniemożliwiać wymianę przycisku, ten problem będzie musiał zostać rozwiązany w pierwszej kolejności, co oczywiście będzie wiązać się z dodatkowymi kosztami naprawy.
[margin_border /]
Aktualizacja – 29.04.2014 17:30
Zgodnie z informacjami uzyskanymi od serwisu iMad (Premium Service Provide), iPhone 5, który podlega programowi serwisowemu, musi zostać przesłany do serwisu (np. iMad), skąd po weryfikacji jest przesyłany do Apple. Potem urządzenie wraca do użytkownika z wymienionym przyciskiem. W przeciwieństwie do serwisu gwarancyjnego, przycisk jest wymieniany na nowy (nie następuje jego naprawa, ani wymiana całego urządzenia na nowe).
Jak poinformował Kuba Kaszuba z iMad, serwis może serwisować te iPhone’y objęte programem, które nie są objęte gwarancją polskiego operatora. Jeśli posiadasz iPhone’a 5 kupionego u jednego z operatorów, to musisz udać się do niego. Jeśli gwarancja się skończyła, można skorzystać z serwisu iMad. Poza tym bardzo istotnym wyjątkiem, iPhone może pochodzić z zagranicy, także z USA.
[source name=”Apple” url=https://ssl.apple.com/pl/support/iphone5-sleepwakebutton/][source name=”MacRumors” url=http://www.macrumors.com/2014/04/25/iphone-5-sleepwake-replacement/]
