Niedawno wydana aktualizacja Adobe Creative Cloud do wersji 3.5.0.206 sprawia poważne problemy. Błąd który pojawił się po wspomnianej aktualizacji jest w stanie skasować dane użytkownika. Amerykańska firma zareagowało w szybkim tempie, wylogowując wszystkich użytkowników ze swojej usługi i wydając kolejną aktualizację – 3.5.1.209 wolną od błędów.
Aktualizacja o numerze 3.5.0.206 jest niezalecana, ze względu na wspomniany, poważny błąd. Ci, którzy, już są po aktualizacji niech się powstrzymają od logowania do usługi i zainstalują program na nowo. Wspomniany błąd powoduje usunięcie danych z dysku, a dokładniej, błąd ten usuwa pierwszy pod względem alfabetycznym katalog. Błąd ten można ręcznie rozwiązać poprzez założenie folderu o przykładowej nazwie „aaa”, co spowoduje usunięcie pierwszego, pustego katalogu (aaa).
Na koniec warto dodać, że wielu użytkownikom został usunięty katalog pod nazwą „DocumentRevisions-V100”, który zawiera ważne dane, niezbędne do prawidłowego funkcjonowania systemu.
Powyższa awaria dobitnie pokazuje, że nie powinno się w pełni ufać usługom chmurowym, tzn. każdy powinien posiadać kopię swoich danych na własnym dysku twardym.
Poniżej zamieszczam film, który pokazuje działanie wspomnianego błędu.
[youtube id=0xKlFO3_j5E]
[source name=ArsTechnica url=http://arstechnica.com/apple/2016/02/warning-bug-in-adobe-creative-cloud-deletes-mac-user-data-without-warning/]